wat kun je doen tegen maagzweer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SanneRobin

wat kun je doen tegen maagzweer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 21:21

heej, mijn paard heeft maagzweer, wat kan ik het beste doen, zodat hij zich beter gaat voelen?
groetjes sanne Lachen

8nnemiek

Re: wat kun je doen tegen maagzweer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:53

Ik neem aan dat je een dierenarts hebt laten komen? Ik zou gewoon de raad van de DA opvolgen, die zal je toch wel tips hebben gegeven, of niet?
Ik weet in ieder geval dat maagzweren kunnen komen door teveel krachtvoer, en je kan het voorkomen door heel veel (liefst onbeperkt) ruwvoer te geven. Ik heb verder geen ervaring met de genezing ervan..

SanneRobin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 07:59

bedankt!

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 08:07

Ik weet niet of je paard er iets aan heeft (en altijd eerst met DA overleggen), maar mijn paard had welliswaar geen last van een maagzweer maar wel van maagzuur (kan een begin zijn). Doodgewone Rennies hebben hem heel veel goeds gedaan. 3 weken lang 1 per dag en daarna 1 per week. Smaakje pepermunt, vindt ie ook nog lekker ook! Resultaat: mijn paardje is super opgeknapt, ontzettend gegroeid in z'n lichaam, een vrolijk paardje en een blij baasje (ook omdat Rennies een heel goedkoop middel is).

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 08:55

Lucerne voeren. Heeft laatst op de homepagina gestaan van bokt. In lucerne schijnt een stofje te zitten dat maagzweren voorkomt of geneest. Als ik me niet vergis was een handje lucerne al voldoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:47

VSW --> MD.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:59

Sirus schreef:
Ik weet niet of je paard er iets aan heeft (en altijd eerst met DA overleggen), maar mijn paard had welliswaar geen last van een maagzweer maar wel van maagzuur (kan een begin zijn). Doodgewone Rennies hebben hem heel veel goeds gedaan. 3 weken lang 1 per dag en daarna 1 per week. Smaakje pepermunt, vindt ie ook nog lekker ook! Resultaat: mijn paardje is super opgeknapt, ontzettend gegroeid in z'n lichaam, een vrolijk paardje en een blij baasje (ook omdat Rennies een heel goedkoop middel is).

Idd simpele rennies, wil ook nog wel eens helpen bij lichte luchtzuigers Lachen

SanneRobin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 15:44

romeorowan schreef:
Lucerne voeren. Heeft laatst op de homepagina gestaan van bokt. In lucerne schijnt een stofje te zitten dat maagzweren voorkomt of geneest. Als ik me niet vergis was een handje lucerne al voldoende.

waar kun je dat halen??

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:51

bij de fourage handel

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:35

Het lijkt mij belangrijker om er voor te zorgen dat je paard meer hooi en gras binnenkrijgt.
Wat doe je zoal met je paard? Is het een stressvol paard Lachen ?