merrieveulen schreef:@ lancome, waar zit de artrose bij jouw paard?
In ieder geval in de rechtervoorkogel bij mijn paard.
Typisch dat er wel een heleboel overeenkomsten zijn met mijn paard. Gelukkig heb ik wel een betrouwbare bijrijdster.
Mijn paard was vroeger ook altijd te dik, nu is hij op normaal gewicht, maar juist ietwat te schraal. Waarschijnlijk kwam dat door de pijn die hij heeft gehad, want nu met het speciale beslag en heel licht (onbelast) werk merk ik dat hij voller en mooier wordt.
Ook had hij behoorlijke overvulling van het kogelgewricht wat nu minimaal is.
Als hij loopt hoor je hier en daar ook wat geluidjes, niet heel hard en na wat warmlopen is het weg.
De osteopaat kan je misschien helpen hoewel die er niet in kan kijken, maar ik zou toch naar de DA gaan en je paardje grondig laten onderzoeken met wat foto's.
Pas dan weet je wat je paardje wel of niet heeft en kan je er gericht mee aan de gang.
Mocht je echt een heel goede fysiotherapeut zoeken dan mag je me PB-en. Deze man is bijna afgestudeerd als paardenarts, maar moest stoppen door zijn eigen blessure. Nu is hij volledig gediplomeerd fysiotherapeut, manueel therapeut en chiropractor (zonder hamers) voor zowel mensen als paarden en behandelt 20 mensen per week en ca 40 paarden op de grootste stallen door heel Nederland. Hij helpt mijn paard zichtbaar, terwijl ik zelf altijd wat afwachtend was tegenover zulk soort therapieen. Echt super!
Volgende week mag ik langzaamaan weer beginnen en ga beginnen met een kort stapritje in de bossen (daar sta ik met de stal tegenaan). Mooi rechtuit en geen scherpe bochten. Verder zorg ik voor goede beenbescherming en een goed passend harnachement, wat trouwens altijd moet. Even afwachten dus, ik ben benieuwd.
Hou je ons op de hoogte van jouw paardje?