osteopaat versus chiropractor

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal1973

osteopaat versus chiropractor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 09:58

wat is nu het verschil/overeenkomst tussen een osteopaat en een chriropractor?
Voor onze fjord (1992) zijn we op zoek naar iemand die zijn blokkades kan opheffen.
Het gaat hier over een pony die op vierjarige leeftijd een toets heeft gedaan en waar de gangen als onregelmatig beschreven werden en over de galop werd gezegd dat de voorhand niet in verband stond met de achterhand.
Iets daarna is zijn hoefbeen gekanteld en een stukje afgebroken. Toen meegegeven met de verzekering om geslacht te worden maar uiteindelijk is hij op 5 december 2000 bij ons terecht gekomen.
Alweer een tijd geleden foto's gemaakt van zijn voet waar een mooi maar iets korter hoefbeentje staat.
Het afgebroken stukje is waarschijnlijk afgevoerd door de losse hoefwand die hij had toen we hem kochten.
Zijn voeten zijn nu goed en hard en hij loopt op blote voeten maar als je hem ziet versnellen zie je dat zijn achterkant niet lekker meegaat.
Ik zeg altijd dat hij van voren niet weet dat hij van achteren ook leeft.
Nou zaten we te denken aan een osteopaat te laten komen maar andere zeiden weer een chiropractor.
Graag zou ik wat meningen of verhalen horen dan kan ik samen met de dierenarts een goede keuze maken.

Marije_jiplover

Re: osteopaat versus chiropractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:58

MD-->BEH

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:28

Ik ga even meelezen, heb namelijk precies dezelfde vraag.
Een vriendin van me vertelde dat een chiropractor "kraakt" en dus groffer te werk gaat dan een osteopaat die volgens haar juist met kleine bewegingen blokkades herstelt.
Maar zit wat sites te bekijken en kan hier toch niet zo wijs uit worden in de zin dat een chiropractor juist verteld met kleine bewegingen te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:30

Voor mezelf ben ik bij beide geweest.
En idd de chiropractor daar gaat het eigenlijk om het kraken om het zo maar te zeggen.
De osteopaat kraakte nooit.

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:07

Een chiropractor werkt volgens mij voornamelijk op gewrichten en de rug enzo, terwijl een osteopaat het hele lichaam doet. ook de organen dus zeg maar...
Dit is bij mensen zo, dus ik neem aan dat dat bij paarden ook zo is..?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:09

Ik zou een osteopaat nemen.
Zeker niet de rug laten kraken met hamers. Ik heb daar veel paarden van naar zijn grootje zien gaan...