grasmasker

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knoevel

grasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 09:56

heeee!

mijn paard heeft 2 weken geleden gaskoliek gehad omdat ze van uit het niets een hele dag op wei is gezet en zich dus helemaal had volgevreten.
nu had k het rustig opgebouwd en haar niet de hele dag enzo en toch heeft ze gister weer koliek gehad.
dierenarts gekomen (Weer) en toen hebben we besloten dat ze maar een grasmasker ommoet, omdat madame geen rem kent en gewoon blijft doorvreten. Tong uitsteken

het is dus zoiets...

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/653509.html

ik ben benieuw wie hier ervaring mee heeft en of het wat is ?
kunnen ze er mee drinken uit een grote emmer ?
zijn jullie tevreden over soortgelijke producten ?

hoor het wel Vork

jesito

Re: grasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:21

Ik vind dit eerlijk gezegd de minst fijne variant.
Ik zou ook nooit met zo'n ding beginnen, maar ik kan me zo voorstellen dat je met je handen in het haar zit.
Ik zou i.p.v. zo'n graasmasker liever je paard op de paddock zetten met hooi, zodat zijn buikje vol is en dan een uurtje op de wei.
Liefst een gesneden wei of een strook afzetten en dan het draad een stukje opschuiven.
Hierdoor kan je paard niet heel snel eten omdat hij wat meer zijn best moet doen.
En dan proberen om steeds een beetje langer op de wei maar dan heb ik het over kwartiertjes.
sucses.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:06

De darmen van een paard heeft zo'n twee weken de tijd nodig om de juiste bacterieen aan te maken om gras te verteren.
Ik gebruik een graasmasker om deze twee weken te overbruggen (of bij explosieve groei van het gras).
Ik had eerst het graasmasker die de paardendrogist verkoopt. Na een tijdje weten ze hoe ze er naast kunnen grazen. Toen heb ik die van de foto gekocht.
Deze is zachter, kunnen er niet naast komen, maar is snel kapot.
Ik heb dus een combi gemaakt van die twee graasmaskers. Ik ben er erg tevreden over. Ze kunnen hier gewoon mee drinken.
Lekker overdag op het weiland is beter dan een zanderige paddock of op stal staan!
Ze moeten de eerste dag alleen even wennen aan het masker. De tweede dag weten ze al hoe ze het graasmasker moeten hanteren! Doe het niet te slap of te strak aan!

knoevel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 15:39

[quote="omaas
Lekker overdag op het weiland is beter dan een zanderige paddock of op stal staan!
[/quote]

ja inderdaad, dat was ook de reden dat we voor dit hebben gekozen, zag echt met de handen in het haar, en 1 dag op stal gaat nog maar na 2 dagen begint ze echt te stuiteren in haar stal ...Tong uitsteken

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:27

Ik vind dat er niks mis is als een paard op de paddock moet staan omdat ie anders te dik word.
En dat ze dan gecontroleerd op de wei kunnen.
Ik vind zo'n graasmasker dus weer niks.
Al is het alleen maar om het feit dat ze dan iets om hun hoofd hebben waar ze ergens achter kunnen blijven hangen.
Sta zelf eens de hele dag met zo'n ding om je bek, ik geloof niet dat dat prettig is.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:29

beetje zoeken hier op bokt levert zooveeeeeeeeeeeeeeeeel resultaten op Knipoog

mijn merrie gaat vanaf volgende week weer met haar korf om op de wei

Ze kan lekker met haar vriendinnen op de wei, kunnen drinken en gematigd eten en kriebelen.
Vind het een ideale uitvinding

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:32

de korf van het plaatje is die van Harry's horse, geen degelijk ding. Je kunt beter die van Best Friend nemen, o.a. verkrijgbaar bij natuurlijk-ruiterschap.nl. Neem wel die met halster eraan, want als ze dan ergens achter blijven hangen (kan ook een eigen ijzer zijn!) breekt de sluiting en gebeuren er geen ongelukken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:33

Ik raad juist die zonder halster aan, die kan je namelijk aan een goedpassend halster maken, dan ben je hem niet om de klipklap kwijt

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:42

gebruik even de zoekfunctie, je vindt er heel veel mee Knipoog
ook het centraal topic voor paarden met overgewicht even doorlezen, dan wordt je heel wat wijzer Lachen

knoevel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 19:02

Evelli schreef:
beetje zoeken hier op bokt levert zooveeeeeeeeeeeeeeeeel resultaten op Knipoog

mijn merrie gaat vanaf volgende week weer met haar korf om op de wei

Ze kan lekker met haar vriendinnen op de wei, kunnen drinken en gematigd eten en kriebelen.
Vind het een ideale uitvinding

ja hoor volgens mij kan mijn knoevel dat wel aan hoor Bloos