Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Eva_vv schreef:Er zitten bultjes op de rug van mijn paard, naast de ruggegraad zeg maar, aan beide kanten. Als ik er op druk heeft hij er geen last van en de bultjes voelen een beetje hard aan. Net harde wratjes.. het zijn ook geen vliegenbultjes o.i.d. Weet iemand wat dit is? Of zou dit door het zadel komen? Zadel ligt anders erg goed!
anneliesdj schreef:Zoiets kan ook komen door zweet. Als je paard veel zweet tijdens het rijden krijg je wrijving en als je paard wat gevoelig is krijg je snel bultjes.
Oplossing; dekje kiezen wat veel zweet opneemt, voor het rijden altijd een schoon dekje gebruiken en opletten dat hij goed onder het zadel ligt.
Bontje kan idd ook helpen maar dan wel een van schapenwol, die synthetische bontjes(van nepbont) maken het alleen erger.
anneliesdj schreef:maar toch voor de zekerheid even het zadel laten nakijken!
Mijn paard heeft daar ook last van gehad, volbloedje met zo'n dun velletje maar wel een hittepetit dus veel zweten. Kreeg ook snel bultjes, nu rijd ik met een dikker dekje en een bontje en heb ik nooit meer last.
Overigens heeft ze wel altijd in de zomer eiwitbultjes, wat kun je daar allemaal aan doen?
Eva_vv schreef:Oke zal dat zeker doen. Het zadel even laten na kijken en met dikker dekje en bontje rijden! Als het dan wegtrekt, weten we in ieder geval dat het daar aan lag!
Myrano schreef:anneliesdj schreef:maar toch voor de zekerheid even het zadel laten nakijken!
Mijn paard heeft daar ook last van gehad, volbloedje met zo'n dun velletje maar wel een hittepetit dus veel zweten. Kreeg ook snel bultjes, nu rijd ik met een dikker dekje en een bontje en heb ik nooit meer last.
Overigens heeft ze wel altijd in de zomer eiwitbultjes, wat kun je daar allemaal aan doen?
Minder eiwitrijk voer geven misschien ?