Toen ik vandaag op de wei kwam stond mijn paard er maar sloompjes bij.
Ik ben dit helemaal niet gewend van haar; normaal is zij een energiek, temperamentvol paardje dat niet kan stilstaan.
Ze voelde nogal warm aan & onder haar manen zweete ze een beetje. Ok, het was warm vandaag; het was hier 22 graden. Maar dan nog, vorige zomer had ze hier geen last van.
Zou het kunnen zijn dat ze terug wat moet wennen aan de warmte omdat het zo plotseling warm is ?
Verder heeft ze geen wintervacht meer dus daar kan het niet aan liggen maar ze is wel een donker paard. Heel donkerbruin eigenlijk, bijna zwart.
Ze leek mij niet ziek, gewoon sloom.
Wat mij wel opviel was dat ze nog niet zoveel had gedronken uit de waterton ...
Ze heeft iedere dag fris & genoeg water tot haar beschikking. In beide stallen hangt een emmer die helemaal gevuld is met water (er kan 17 liter in) & buiten staat er een waterton die ook iedere dag gevuld word met fris water (daar kan 60 liter in).
Water hebben de paarden (mijn paard & een kleine welsh pony) dus genoeg. Maar ik heb het idee dat ze niet genoeg had gedronken met dit weer.
Ik heb toen meteen een emmer water onder haar neus geduwd & toen heeft ze ook gedronken & haar wortelen gegeven.
Normaal ging ik rijden & heb dat dus ook gedaan & ze liep als een trein. Na het rijden was er niets meer aan de hand.
Dus ik denk dat ze een beetje te weinig had gedronken, aangezien ik weet dat paarden sloom worden als ze te weinig drinken.
Maar heeft iemand dan tips om haar te doen drinken ?
Iemand zei me om deze avond een beetje zout in haar muesli te doen...
Een liksteen heeft ze & ze gebruikt hem regelmatig ...
Sorry voor het lange verhaal ...Ik ben niet goed in samenvatten ...