[Gez] Advies: Kreupel/iets warme sesambeenband?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Myke

[Gez] Advies: Kreupel/iets warme sesambeenband?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 17:06

Hoi,

Vandaag bij een buitenritje huiswaarts, liep mijn paard in ene kreupel in draf. In stap weinig te zien, maar het zat mij niet lekker. Ben aan de hand met hem naar huis toegelopen. Aldaar nog even kort op het harde gemonsterd: kreupel in draf Huilen

Oorzaak is mij onbekend. Ik kan mij niet herinneren dat hij gestruikeld is of wat dan ook tijdens het rijden.

I.v.m. zijn medische achtergrond (fissuur tibia) controleer ik elke keer voordat ik eropstap eigenlijk door middel van palpatie automatisch zijn benen. Voordat we vanochtend op pad gingen was er niets te zien/voelen. Ook onder het zadel op de heenweg alle gangen probleemloos gereden. Hij heeft gisteren wel uitbundig met een speelvriendje de boel op stelten gezet.

Ik heb hem vandaag tot 2x flink toe gekoeld, coolingsgel erop, etc. Hij staat nu stil op het land.

De kogel (onderkant) is iets dik. Na het koelen minder dik. Hij heeft wel een iets warme sesambeenband, binnenkant voorbeen/rechtsvoor.

Heeft iemand advies, tips of ervaring?

Alvast bedankt.

Myke

Marije_jiplover

Re: [Gez] Advies: Kreupel/iets warme sesambeenband?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:59

MD-->BEH

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 11:35

scan laten maken zodat te zien is wat het probleem is lijkt me hier wel verstandig.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 11:37

Hoe is de temperatuur (hiermee bedoel tempen dus niet voelen). Het zou een peesblessure kunnen zijn.
Zekerheid krijg je alleen maar als DA erbij komt.