Ik zit met een probleem,mijn oudste paard Delina (28 Jaar) is nu haar wintervacht aan het verliezen.
Mijn andere paard Giota heeft hier nauwelijks last van aangezien ze al bijna helemaal haar zomervacht heeft.
Maar Delina zit zich nu helemaal open te schuren aan de stal (na jah,ze hebben een inloopstal,en aan de muur zit ze zich steeds te schuren).
Vandaag heb ik isobetadine (of hoe schrijf je het) op haar wonden en kale plekken gedaan met de hoop dat het dan wat beterd.
Ik ga haar nu ook wat vaker borstelen zodat alle winterharen beter weggaan enz..(niet dat het zo is dat ik haar nauwelijks of nooit borstel).
Het is geen schurft volgens mij,ik denk eerder een soort van exceem.
Er komen wel veel schilfers van haar vacht af.
Waar ze vooral schuurt is bij haar hoofd & hals.
De dierenarts komt binnenkort sowieso al langs om te zien of ze geen wormen heeft (ze is nogal mager terwijl ze zelfs 2 x per dag een volle emmer krijgt) en dan zal ik meteen vragen om naar haar vacht te kijken enz..
Maar ik plaats dit bericht hier,omdat jullie misschien weten wat ze heeft ?
Ik vind het geen pretje om haar zo te zien en wil dit dan ook graag verhelpen.
Ik heb ook nog een vraag :: Vandaag komen 2 vriendinnen van me langs die beide paardrijden,natuurlijk zijn we van plan om met de paarden te rijden.
Maar m'n pa zegt dat het beter is dat we niet met Delina rijden.
Oke,dat snap ik,maar we zijn ook van plan om een bosweggetje te doen en in een weitje dan wat te rijden (met giota dan),maar zou het kwaad kunnen als Delina mee zou gaan,gewoon stappen,niet draven of galloperen ?
Na jah,dat was alles,alvast bedankt !