dik sprongewricht en kogel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melissa20

dik sprongewricht en kogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 19:43

Hallo
Maandagmiddag kwam ik op stal en in de box trof ik mijn paard aan met links achter een dik spronggewricht en dikke kogel. Lopen kon hij nauwelijks. s; ochtens was hij nog wel in de paddock geweest maar volgens de vrouw die dat doet liep hij heel stijf. Zij dacht aan spierbevangenheid...
vanwege ernst heb ik meteen de dierenarts gebeld. ik moest hem even uit stal halen en zich zaggend lopen. getest geen hoefzweer, arts dacht aan een verrreking van sprongewricht en dus metacam iv en de dag erna moest ik terug komen. Als paard kon lopen dan betekende dat beter nieuws anders moest ik meteen naar de kliniek om foto;s te laten maken.
Afbeelding
Afbeelding
Gelukkig liep ie de dag erna gewoon de stal uit, wel kreupel maar iets minder zwelling, Nu nog geen foto's gemaakt maar ik moest stalrust, 15 min stappen per dag en metacam oraal.

Nu is het vandaag vrijdag maar ik zie nog niet veel verbetering. Het blijft dik en warm, paard kijkt vrolijk maar krijgt ook genoepijnstillers. Zijn kogel en sprong blijven dik en warm. dinsdag moet ik weer terug komen maar ik heb zo mijn twijfels.
paard is maar 1 keer kreupel geweest en toen was het een hoefsweer.
Afbeelding
Afbeelding

dierenarts had het over 2 weken in kleine paddock en kon wel een maand duren.had dit al veel vaker gezien. kon een verdraaing zijn. het woord spat is niet gevallen.
zijn er meer mensen die dit hebben mee gemaakt?en wat is dan de prognose?

Marije_jiplover

Re: dik sprongewricht en kogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 20:27

MD-->BEH