Ik zal beginnen bij het begin.
Ik heb Forceps (14 jaar) zo'n half jaar geleden gekocht. Hij stond toen op stal (al sinds hij 5 jaar was), kreeg amper hooi en bergen krachtvoer en was te dik.
Dit heb ik dus toen stilaan omgeschakeld. Hij is op de weide komen te staan, kreeg meer hooi en minder krachtvoer, en een maatje.
Forceps vermagerde goed en tegen januari was hij op een correct gewicht en dit bleef ook mooi stabiel.
Maar in Februari kwam hij alleen op de weide te staan, en toen begon het probleem een beetje. Hij at nog steeds goed, maar hij begon terug te vermageren. Maar door regelmatig zijn eten te vermeerderen/verminderen, kon ik hem toch vrij goed op gewicht houden.
Begin deze maand is hij dan van weide veranderd en sindsdien staat hij terug met een maatje. Hij was veel vrolijker, relaxter, ... Kortom duidelijk gelukkig. En heeft ook terug gras, want op de vorige wei, stond op zijn winterstuk totaal geen gras meer. En voor hij verhuisde heb ik hem nog ontwormd.
Maar het vermageren kwam dus duidelijker terug. En het ging precies sneller.
Vandaag kwam ik terug op de wei, ik had hem een week niet gezien, en ik verschoot me een ongeluk! Het viel me plots op hoeveel hij nog was vermagerd, maar nu was ook zijn vacht dof. Zijn eetlust is nog altijd goed, en hij krijgt nog steeds hetzelfde eten (wel meer) als daarvoor, en nu heeft hij dus ook gras. Zijn mest is normaal, maar hij is ook een stuk lomer dan anders, hij komt nog wel begroeten, maar hij gedraagd zich toch anders.
Ik heb direct verschillende DA's gebeld, maar niemand die vandaag nog kon komen, dus wordt hij morgen onderzocht. Maar ik vroeg me dus af of er iemand een idee heeft waarvan dit symptomen kunnen zijn... Zodat ik evt toch al een idee heb waaraan ik me kan verwachten...
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 29-04-08 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.