Welke hoefschoenen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Welke hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 17:30

Ik ben eruit. Mijn paard kan NIET zonder hoefbescherming (ijzers ed.) hij heeft ze gewoon nodig, ik heb allen geprobeerd en niks helpt tegen zijn abnormaal snel slijten (na 1 buitenritje de voorkant recht afgesleten).
IJzers zijn geen optie, zijn hoefwand word er heel lelijk van en hij loopt er gevoelig op, ook de nagels door de hoef heen vind ik geen fijn idee.

Hoefschoenen dus. Er zijn zoveel merken, Smit-Rijsses(op maat gemaakt), easyboots, marquis ed.

Welke kunnen jullie me aanbevelen? Wat zijn de nadelen per merk? Wat zijn jullie ervaringen?

Ik hoop op veel reacties, want ik durf niet meer zonder bescherming buiten te rijden en in de bak of de wei vindt hij niet leuk (ik eigenlijk ook niet).

Let op! Hij heeft verder nergens last van, is niet ziek en er is gewoon weg niks aan zijn zachte hoefjes te doen, het licht puur aan de structuur van de hoeven!

Arabesk

Re: Welke hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 18:29

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 18:32

Ik heb boa's en old macs gehad, die gingen allebei kapot en bovendien kreeg hij van de boa's open wonden. Nu heb ik easyboot epics en ik zou geen andere meer willen. Ze sluiten niet boven de kroonrand en kunnen daardoor niet gaan schuren en ze zitten stevig dus je verliest ze niet.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 18:39

maar heb een filmpje gezien over het aantrekken van de easyboot en vond t nogal ingewikkeld overkomen, misschien als je t vaker doet dat het wel wend....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 18:40

rubberen hamer erbij kan soms handig zijn Knipoog maar over het algemeen lukt het vrij gemakkelijk hoor

weet je nog hoe lastig opzadelen leek toen je net begon met paarden? Een een hoofdstel in elkaar zetten?

Alle begin is moeilijk Knipoog

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 18:44

ik heb die van klaas feuth !!
werken heel goed en fijn.
nu hebben wij ze gebruikt met het overstappen naar blotevoeten en zonder hoefijzers.

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 00:27

Ik heb vroeger ooit easy boots gehad die bij mijn paard erg easy af vielen. nu heb ik Marquis en die kun je oppompen waardoor deze zich helemaal aanpassen, ik raak ze niet meer kwijt en deze schoenen hebben dat zachte straalkussentje wat masserend werkt en beschermd. tevens vind ik het voordeel van Marquis dat het helemaal vervangbaar is, wel wat duurder dan de easyboot in aanschaf maar achteraf toch veel voordeliger, het zooltje kun je vervangen als deze versleten is, kalkoenen en wideas kun je erin zetten.

Thorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 07:08

ik heb een 10-tal dagen de old macs gekocht. Mijn paard heeft met en zonder kous er echt totaal geen last van. (hij heeft wel erg veel behang op zijn benen)Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden van ben. hij liep er vanaf de eerste keer gewoon op weg. ik zou ze wel niet aanraden voor iemand die echt trektochten maakt, ze zijn namelijk nogal warm en onder die kousjes zou het te heet kunnen worden. ik wandel max een uurtje en wij zijn echt tevreden. Mijn paard is veel geruster, draaft en galoppeert waar we maar willen...

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 06:08

Bedankt voor de reacties. Ik denk dan dat de Ol Mac's niks voor mij zijn omdat ik vaak lange ritten maak en er ook mijn trektochten mee wil rijden.

Ik heb de Easyboot epics besteld (2 stuks), heb hier veel goede verhalen over gehoord dus we gaan het erop wagen Knipoog