in oktober zag ik dat 1 van mijn paarden aarswormen had en heb hem ontwormd met hippomec 600 ,3 weken later zag ik weer wat wormen in zijn mest en hij is toen weer ontwormd ,nu met strogid-P..
een maandje later vond ik in zijn mest weer die aarswormen,en is hij ontwormd met Equimax,dit was begin december..
toen ging het een poosje goed,in februari vond ik weer zo'n worm,weer een wormenkuur gegeven nu,een Eqvalan,hierna ging het weer goed,tot van de week,een hele berg aarswormen,ik heb hem toen ontwormd met hippomec voor 900 kilo paard...
maar vandaag haalde ik zowel vanmorgen uit zijn stal en net uit de wei,mest met bergen van die wormen in zijn mest...
hij lijkt zich dus steeds weer te besmetten op 1 of andere manier...
hij staat snachts op stal,als hij in de bak staat staat ie alleen,waar de mest wordt weggehaald als andere paarden erin mesten,en nu op het land,en heeft hij een wei voor hem alleen...
wat nu??
hoe kom ik van die ellendige wormen af??
moet ik hem mss 2x achter elkaar ontwormen,en zo ja,met welke wormenkuur,en hoeveel tijd moet daartussen zitten...
wordt er inmiddels een beetje moedeloos van,paard is nu in 6 maanden tijd 5 keer ontwormd...

nou dat hoop ik dan maar niet,ik heb juist al express iedere keer een andere wormenkuur genomen...