Ik ben benieuwd naar wat jullie betalen voor het speciale beslag van je paard. Zit hier ook verschil in per regio? Waar staat je paard op en om de hoeveel weken wordt hij op nieuw beslagen? Gebeurt dit in de kliniek of door je eigen smid thuis?
Vierkant bekappen en beslaan (voor ronde ijzers, achter 'standaard) door de hoefsmid, EUR 105.--. Mocht er een ijzer 'afvallen', wordt dit kostenloos teruggeslagen. Gemiddeld 8-9 weken.
Rondom natural balance ijzers voor 95 euro. Ik woon in Noord Holland en mijn smid komt op stal. Meestal komt hij elke 7-8 weken. Soms iets eerder. We "worstelen" met een peesblessure dus het is heel belangrijk dat hij heel goed op de voeten blijft staan. Zodra het maar iets uitzakt bel ik de smid.
Equilibrium rollende ijzers zonder lippen voor. Gewone ijzers met lippen achter. Voor met Mustad zooltjes en silliconen. En uiteraard het bekappen vooraf
bliss heeft voor ronde ijzers met zooltjes, achter standaart, daar betalen wij 90 euro voor, hij moet toch wel om de 8 weken beslagen worden anders vallen ze eraf