Pony kucht/hoest vaak

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blizzie

Pony kucht/hoest vaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 11:34

Een van mijn verzorgpony's kucht/hoest heel vaak
Tijdens het rijden deed ze het welis 1 of 2 keer maar nou doet ze het ook in stal en in het weiland
Als ik aan de eigenaar vraag wat het is komt er een vaag antwoordt uit
Dus iemand hier die kan helpen

Ik had al gelezen dat je haar hooi nat kon maken vanwege stof en dat het ook het weer enzo kon zijn

Maar moet er noodzakelijk een veearts bij komen(ik weet zeker dat ik dit zelf zo kunnen bekostigen)
Of zijn er dingen die ik zelf kan proberen
Ik ken haar hele verleden niet aangezien de oude eigenaar niet veel informatie over haar gegeven heb

4EverHobbes

Re: Pony kucht/hoest vaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:27

Ik zou zeker de veearts even bellen. Een paard hoest niet als hij/zij helemaal gezond is. Het kan van alles zijn, even bellen kost niets. Als je het te lang aan laat modderen maak je er echt een probleem van want dan kan je pony dampig worden.
Je zou sowieso voorzorgsmaatregelen kunnen nemen door nat hooi te geven of kuilgras dat al vochtig van zichzelf is, geen stro in de stal maar bijvoorbeeld vlas, niet uitmesten/opstrooien als je pony op stal staat en vooral zoveel mogelijk frisse lucht, dus naar buiten.
Maar nogmaals, ik zou zeker even de veearts raadplegen.