Mijn paard heeft een traanoog!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoCo

Mijn paard heeft een traanoog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 22:08

Hallo, weet hier iemand soms raad mee?

Mijn paard in de lente / zomermaanden altijd last van 1 traanoog. Niet overdreven, maar je ziet 's avonds dat het oog getraand heeft.

Het oog is niet ontstoken of zelfs maar geïrriteerd, er zit ook geen vuil of andere prut in, de oogleden zijn niet rood ... kortom alleen die traan dus. Ik kuis de traanstreep elke dag weg met wat warm water.

Ze heeft er ook totaal geen last van ... op aanraden van de veearts heb ik al eens een tijd behandeld met oogzalf (terramycine) maar ten eerste verhelpt dat het tranen niet, en ten tweede is dat elke dag een vreselijk gevecht om die ellendige zalf in dat oog te krijgen zonder juist te kwetsen met het tubetje!

Is dit iets waar ik me zorgen over moet maken? Nogmaals, mijn paard heeft GEEN last, en het oog doet dit elke zomer weer ...

kekavo

Re: Mijn paard heeft een traanoog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:15

Mijn verzorgpaard heeft dit ook jarenlang gehad. Hij leek er ook geen last van te hebben.
Wij zijn 2 jaar terug jaar begonnen met zijn oog iedere dag te deppen met koude kamillethee. Je kan ook gekookt water gebruiken (moet wel koud of flink afgekoelt zijn natuurlijk) maar kamillethee is beter. Na een tijdje was hij er vanaf. Vorig jaar had hij er bijna geen last meer van.
Goedkoper en veiliger dan een tube, en werkt net zo goed Cool

JoCo

Re: Mijn paard heeft een traanoog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 22:27

kekavo schreef:
Mijn verzorgpaard heeft dit ook jarenlang gehad. Hij leek er ook geen last van te hebben.
Wij zijn 2 jaar terug jaar begonnen met zijn oog iedere dag te deppen met koude kamillethee. Je kan ook gekookt water gebruiken (moet wel koud of flink afgekoelt zijn natuurlijk) maar kamillethee is beter. Na een tijdje was hij er vanaf. Vorig jaar had hij er bijna geen last meer van.
Goedkoper en veiliger dan een tube, en werkt net zo goed Cool

Heel hartelijk bedankt voor deze bruikbare tip, dat ga ik zeker proberen!!! Dus je drenkt bvb een wattenprop in koude kamillethee, en dept daarmee gewoon de ooghoek, of plooi je het onderste ooglid ook wat open en dept daar ook?

Je laat er dus geen thee bvb indruppen?

Nogmaals bedankt!