Hallo,
Ik zal het even in het kort uitleggen.
Mijn paard staat rondom op ijzers. Op het moment dat ik haar kocht als 3 jarige, had zij erg slechte hoeven. Ik heb er eerst voor ijzers onder gedaan. Na korte tijd werden haar achter hoeven ook erg kort, hier zitten nu dus ook ijzers onder. Dit is een tijd goed gegaan. (Ze zien er nu zeker al een stuk beter uit dan het moment toen ik haar kocht)
Haar achterhoeven groeien nu goed, alleen haar voorhoeven helaas niet.
Dit is nu al 5 jaar zo. Ik heb biotine geprobeerd, ik heb allerlei smeersels geprobeerd zoals hoefvocht, rainmaker, hoefolie, hoefvet, laurierzalf enz enz enz, maar niks helpt.
Ik spuit ze elke dag af zodat ze vochtig blijven, ze scheuren namelijk ook snel (vooral in de zomer door het droge weer).
Nu is mijn vraag. Wie heeft hetzelfde probleem en wat doen jullie eraan? Wat helpt nou echt?
Ik ben erg benieuwd!
Gr. Ilona
P.s. ik heb mijn hoefsmid om advies gevraagd, hij zegt dat ze erg slechte hoeven heeft en dat ik alles al heb geprobeerd wat te proberen valt, maar ik wil graag ervaringen van andere mensen weten zodat ik toch misschien nog 'het' wondermiddel voor mijn paard tegen kom.
Laatst bijgewerkt door xThalyx op 22-04-08 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt