Leuke verantwoorde paardenlekkernijen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Justice_

Leuke verantwoorde paardenlekkernijen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 12:03

Hee, ik vroeg me af of jullie nog leuke 'recepten' weten om een keer wat speciaals te geven aan je pony.
Recepten weet ik zelf niet echt, maar ik geef mijn pony heel af en toe wel eens een pepermuntje, stophoest en ze vind het ook heerlijk als ik een pepermuntje in een beetje water oplos of een mix van water en een vleugje appelsap:)
Verder natuurlijk als snoepje de bekende wortels, appels en gedroogde broodsneetjes Lachen.

Jess_x

Re: Leuke verantwoorde paardenlekkernijen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:17

slobber met peen,appel,brood ect daar smult Kev echt van

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:24

Indy is zielsgelukkig met slobber, er hoeft verder niet eens wat in te zitten. Ze smeert zichzelf helemaal onder en kijkt je dan echt overgelukkig aan.
Roggebrood staat ook in haar top 10, net als peren, broccoli en witlof.
Eigenlijk lust ze echt álles en heb ik niet een echt recept voor iets speciaals.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:30

Stanneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:11

De mijne smult van de snoepjes van Speed. Eucalyptus vindt ie het lekkerst en is supergezond. Ze hebben ook knoflook, wortel, appel en banaan!!! Banaan vond ik eerst wat raar, maar dat eet Nellie ook graag

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 04:27

VSW-->VS

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 05:26

peperenmunt in water met appelsap? ik weet dat als ik peperenmunt heb gegeten of mijn tanden heb gepoetst ik absoluut geen appelsap wil omdat dat zo ranzig smaakt dan... raar dat t voor een paard wel lekker is dan.

wat ik verantwoord vind om mijn paard te geven: hooi.
als ik haar wil `verwennen` mag ze lekker grazen waar veel kruiden en grasjes staan. in de wei staat namelijk niet zo veel Knipoog

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 14:07

Een soort taart is wel leuk denk ik met wortels, brood, pepermunt, appel enzo, maar komkommervinden ze ook heerlijk!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 15:04

Niet om iets of iemand tegen het hoofd te stoten maar: ik vind dat toch zo'n ontzettende onzin.
Denk je nu echt dat je paard je aardiger vind als je hem verwent met tussendoortjes?
Wij mensen doen dat alleen maar omdat we dat zelf leuk vinden, maar je paard wordt er meestal alleen maar vervelend van.
Stan krijg nooit een 'tussendoortje'. Niet alleen omdat hij veel te snel dik wordt, maar vooral om dat hij gewoon hooi en muesli krijgt. Als ik heb gereden krijgt hij een handje muesli, soms met een appel / peen of boterham in zijn voerbak
Paardentaarten, snoepjes, extra's is pure geldklopperij.
Maakt niet uit als je dat leuk vind, maar ik besteed mijn geld liever aan iets nuttigs, plus nogmaals, ik denk echt niet dat je paard er gelukkiger van wordt.

Sorry Bloos moest er even uit Vork

Nortella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:48

oh ik vind t wel leuk om haar wortels en appels en broodjes en snoepjes en muesli te geven Haha! ze is op onbeperkt dieet en ze vindt het leuk en lekker wat te krijgen
en ik vind het leuk om te geven
en pure geldklopperij.. zou niet weten waarom.. Haha!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:16

Wordt je paard er dan niet zeurderig van? Dat ze steeds aan je jas zitten trekken, bedelen, schrapen met de hoef etc.?
Met geldklopperij bedoel ik niet die boterham/wortel of appel hoor, ik bedoel paardensnoepjes.

Nortella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:36

Nee helemaal niet zeurderig.. moet ze ook niet proberen.. Knipoog
ze vindt t gewoon leuk als ze merkt dat ik iets pak
maar tis niet zo dat ze er vanuit gaat dat ze iets krijgt als ik kom ofzo.. ze krijgt ook niet elke dag was

paardensnoepjes is neit zozeer geldklopperij denk ik.. mensen kiezen er uiteindelijk zelf voor
wij kopen toch ook snoepies?:D

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:17

Mijne is verzot op appeltjes... krijgt normaal elke dag bij het eten één of twee appeltjes en een deel worteltjes... ook als beloning gewoon een appel of wortel... heb ook paardenkoekjes maar hij eet echt liever een ECHTE appel Haha!