Drollen niet altijd hetzelfde.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Myrano

Drollen niet altijd hetzelfde.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 23:40

Mijn paard zijn drollen zijn soms wat aan de platte kant.
Als hij moet mesten, komt er soms eerst alleen wat vocht uit en even later gaat hij drollen.
Hij drolt ook nooit tijdens het rijden, wel als ik uit de piste kom doet hij het onmiddellijk.
Dit komt niet altijd voor dat zijn mest niet goed is, maar het is redelijk wisselvallig.
Op de vrachtwagen doet hij het alleen tijdens een lange rit, en is dan ook niet altijd plat.
Zou dit wat te maken kunnen hebben met inwendige spanning, stress of gevoelige darmen ofzo ?
Weet hier iemand raad mee??,
Alvast bedankt.

InekeH87

Re: Drollen niet altijd hetzelfde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:27

Jij hebt toch ook niet altijd dezelfde poep? Als je een keer gestresst bent is je eigen poep ook anders. Bij je pony is dat niet anders en ook veranderende voersamenstellingen (jong weidegras, paardensoepjes etc.) kunnen voor afwijkende ontlasting zorgen. Zolang er geen spuitende diarree is of dat hij verstopt lijkt is er niets om je zorgen over te maken.

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 11:57

InekeH87 schreef:
Jij hebt toch ook niet altijd dezelfde poep? Als je een keer gestresst bent is je eigen poep ook anders. Bij je pony is dat niet anders en ook veranderende voersamenstellingen (jong weidegras, paardensoepjes etc.) kunnen voor afwijkende ontlasting zorgen. Zolang er geen spuitende diarree is of dat hij verstopt lijkt is er niets om je zorgen over te maken.

Daar heb ik het helemaal niet over.
Ik weet ook wel dat de overgang van nieuw gras ed voor een andere ontlasting zorgen Knipoog
Maar bij mijn paard is het té wisselvallig ten opzichte van de andere paarden die hetzelfde voer krijgen en op dezelfde stal staan.
Zijn er hier mensen die dat bij hun paard ook meegemaakt hebben, of denken jullie dat het gewoon te maken heeft met gevoelige darmen, of een soort van stress situatie, inwendige spanningen ofzo ?? en wat hebben jullie gedaan om de ontlasting zowat in evenwicht te houden, altijd hetzelfde..
Misschien wel een moeilijke vraag, maar vind dit wel belangrijk dat dit goed zit...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:54

Het hangt ervan af hoe dun de ontlasting is. Is het af en toe echt waterig en lijkt hij wat uitgedroogd? Dan zou ik me toch een beetje zorgen maken.
Echter is het af en toe en iets slapper maar blijven zijn benen droog, dan is het geen ramp.

Als je je entingen weer moet kan je de da eens bellen. Kan heel goed zijn dat hij wat last heeft van een bacterie of stress. Stress is nooit goed, dus ik zoui me eerst daar eens op richten.

Succes!