Nu als ik dan toekom op de manege (denk 5 minuutjes stappen) dan is dat plekje nat geworden. Heb er al aan geroken maar kan niet speciaal iets waarnemen. Er is nergens een wondje te vinden en er is bij mijn weten nog nooit een wondje daar geweest (ik ga elke dag naar hem toe).
Paar dagen geleden heb ik dat plekje dan gewassen met een speciale ontsmettingszeep, maar de dag nadien was het weer zover. Dan geprobeerd om er een slechte geur op te spuiten voor moest het zijn wei-genootje zijn die hem zou knabbelen maar ook dat helpt niet.
De mogelijke oorzaken die me reeds verteld zijn maar waarvan ik hoop dat ze het niet zijn:
- een spierontsteking op die plaats waardoor er bij beweging teveel warmte gevormd wordt en er enkel op die plaats gezweet wordt. Dit lijkt me onwaarschijnlijk aangezien dat hij in de wei ook rondloopt en hij het dan niet heeft?
- dat zijn weide genootje hem zou knabbelen maar dit lijkt me ook onwaarschijnlijk omdat het echt in een rechte lijn is en pas komt als hij meeloopt.
- en dan hetgeen me vandaag verteld is: een zonneallergie, Amigo is een bruinschimmel en dat komt blijkbaar vaker voor bij paarden die wit zijn of worden? Dit zou betekenen dat hij in de zomer moet binnen staan. Het lijkt me wel raar dat dit dan enkel op deze plaats zou zijn.
Iemand enig idee wat het dan wel zou kunnen zijn? Ik heb niet het gevoel dat hij er last van heeft, ik mag erop duwen mag hem daar borstelen en hij toont geen teken van pijn.
Zal morgen een paar duidelijke foto's trekken, hier zie e het recht schuin boven zijn schouder, in dat donkere gebied is er een bleker stukje.

Alvast bedankt voor moest er iemand met een oplossing komen
Hij is nog maar 2 jaar dus het zou stom zijn moest dit iets ernstig zijn maar als het wel zo is dan weet ik het liever snel!