Mijn paard hoest

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Justdoit

Mijn paard hoest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 17:38

Sinds een paar weken hoest mijn paard behoorlijk. Ze heeft een tijdje stil gestaan en nu zijn we weer met haar begonnen. Ze hoest alleen in galop, maar wel behoorlijk regelmatig.

Volgens mij is ze niet verkouden want haar neus vloeit niet. Maar eigenlijk heb ik ook niet zo vele ervaring met verkoudheden, dus misschien hoeven ze niet altijd uit hun neus te vloeien om verkouden te zijn.

Iemand een idee wat dit kan zijn, alleen hoesten in galop?

zigzag83

Re: Mijn paard hoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:11

me pony heeft ook een tijdje gehoest iik heb een pot honnig gekocht in de winkel en dan dat op een boter ham doen en dan haar geven ze zullen het wel niet lusten meteen in het beging maar na een tijdje ad ze het wel op en nu hoest ze niet meer

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:29

Rijd je in een binnenbak? Misschien is het te stoffig voor haar en dan kan ze er met name in de galop last van hebben.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:31

Ontworm je goed?
Doet ze het alleen in galop?
Anders even de DA bellen voor telefonisch consult Knipoog

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:04

een gezond paard hoest niet Knipoog

de mijne is net verkouden geweest,ook geen neusuitvloeiing,maar kreeg wel een kuur ventipulmin
maak het hooi natn even even niet meer rijden of echt alleen heel licht werk,
zoals ik al zei hoest een gezond paardniet,ga je daar toch flink mee aan het werk dan worden ze natuurlijk erg benauwd.

zou toch even een arts laten komen als het na zoveel weken nog hoest,dat is niet goed

Karoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:50

Mijn paard heeft hetzelfde... hij hoest / schraapt zijn keel in de galop en proest soms na... ik ben al maanden bezig om dit probleem op te lossen. DA heeft gekeken, naar kliniek geweest, Holistisch DA ernaar laten kijken...

Ik heb nu een tip van iemand gekregen om eens naar zijn tanden te laten kijken, dus dat ga ik nu doen...

simone1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:19

Mijn paard heeft anderhalf jaar gehoest! na 2 kuren antibiotica, 5 kuren ventipulmin, 4 maanden prednison en aansluitend nog 3 keer ventipulmin bleef ze hoesten. Na de laatste kuur ventipulmin zat ze binnen een maand vol snot en slijm en was ze permanent benauwd. Ik heb er een natuurgeneeskundige (Gerrit Zomer) bijgehaald die erg schrok van wat hij aantrof. Naast het hoesten de benauwdheid vond hij een allergie en een schimmel. Hij schreef homeopathische druppels voor waarvan ze eerst nog zieker werd en na een maand begon op te knappen: het hoesten nam af, de benauwdheid (dubbelknijpen) verdween. Vandaag was mijn gewone dierenarts er om haar gebit te doen en ik heb haar ook even naar de longen laten luisteren en die zijn schoon. Je kunt vinden wat je vindt van homeopathie maar ze is in anderhalf jaar niet zo goed geweest als nu. Ik weet wel dat ik bij luchtwegproblemen het nooit meer zo lang regulier ga aankijken!

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 12:07

Bedankt voor de tips allemaal, ik ga het nog even aankijken en dan laat ik de DA er naar kijken, maar als het allemaal vaag blijft dan kies ik toch ook liever voor homeopathie dan voor al die chemische middelen.

Ik vind het wel vreemd want ze heeft eigenlijk nog nooit gehoest in de 3 jaar dat ik haar heb, maar misschien is het toch stof ofzo in het hooi of in de (buiten) bak, want daar is het momenteel ook flink stoffig, kzal het hooi in ieder geval natmaken. Ze doet het vooral in de galop, of als ik net een overgang naar draf heb gemaakt. In de wei en op stal hoest ze totaal niet, het viel me dus ook pas op toen we haar na een half jaar stilstand weer aan het werk gezet hebben.