Wie heeft er ervaring met de EasyWalkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lovesSkippy

Wie heeft er ervaring met de EasyWalkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 13:17

hay allemaal

nu ben ik laast bij een stand over de Easy Walker geinformeerd en heb ook verschillend beslag gezien van af het moment dat ze onder de hoef zitten toen weken later.

nu zit ik er over te denken om dit te gaan proberen bij mijn paard.

Ik wil graag weten of er mensen ervaring hebben met dit beslag hoe hun paard is gaan lopen etc. etc.

laat even wat horen!

groetjes kelly

lovesSkippy

Re: Wie heeft er ervaring met de EasyWalkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 13:40

Niemand?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:55

Easywalkers hebben als voordeel t.o.v. gewone ijzers dat je niet te maken hebt met trillingen die een ijzer wel geven, de schokdemping is iets beter. Alle ander nadelen van gewone ijzers zijn ook van toepassing op kunststofbeslag: verminderd hoefmechanisme, verminderde doorbloeding, contractie (samentrekking), gebrek aan slijtage, onnatuurlijke hoefstand etc

Een beter alternatief is hoefschoenen: die doe je alleen om als het echt nodig is.

Hoeftniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:36

Als je paard goed functioneerd met hetgeen dat hij momenteel wel/niet onder zijn voeten heeft waarom zou je dan veranderen? Beste is om met je eigen hoefsmid te overleggen misschien heeft hij al ervaring met het product. De verkoper van Easy Walker kan je ook een lijst geven met smeden die veel met Easy Walkers werken, je zou deze lijst anders aan je smid kunnen geven, hij kan dan evt contact met 1 van hen opnemen om collegiaal te overleggen. De Easy Walkers zijn inkoop een stuk duurder dan een hoefijzer, de prijs van het beslaan zal dan waarschijnlijk ook hoger liggen.

Succes

SoYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 08:23

Mijn paard staat op Easywalkers Knipoog Je kan wel pben voor vragen Knipoog

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:19

Kunstof heeft wel een aantal grote voordelen. Er zijn al veel topics hier over geweest. Gebruik de zoekfunctie maar eens. De ervaringen zijn veelal wel goed, maar net als bij ijzeren ijzers is het resultaat sterk afhankelijk van het vakmanschap van de smid.

Zo veel duurder zijn ze nu ook weer niet. 2 ijzers kosten 5 eurie en 2 kunststofjes 15 eurie. Dus een 10 tje duurder...

Nog een website met kunststof weetjes:
www.kunststofbeslag.tk

De kunststof smid voor deze regio is Bram de Langen, maar die heb ik nooit durven laten komen...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:16

Er zit nog een smid in Den Helder die ook kunstof doet..niet Bram van Langen.

Ik kan het alleen niet vinden . Ik ga even zoeken op bokt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:25

Ik kan het niet meer vinden. Maar op paard 2008 was er een smid die de easywalker weer nieuw leven heeft 'ingeblazen' omdat ze zo moielijk verkrijgbaar waren.

Hij heeft op Bokt toen een advertentie gezet maar ik kan het niet meer vinden. Ik heb die man gesproken op de beurs en hij gaf me een telnr met een smid...dus niet bram...die ook in NH kunstof beslag deed.
Aeen kan ik dat nr dus ook nergens meer vinden.

waardeloos Boos!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:36

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 09:39

Ja..die is het.
Ik was ook op zoek naar iemand uit NH en omdat ik over die ander erg wisselende verhalen hoorde wou ik die niet.
Mijn paard loopt nog steeds blootvoets maar wil het niet meer lukken dat ga ik hem eens bellen. Maar ik hoop dat mijn paard deze zomer zonder kan blijven lopen.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 09:56

Nou dat had ik dus ook met die Bram de Langen.... Durfde ik ook niet aan omdat ik verhalen hoorde over te kort zetten enzo. Dat risico durfde ik met mijn paard niet te nemen.