Al best wel lang loopt mijn paardje Silvo een beetje kreupel. terwijl hij niet kreupel is. Het begon allemaal met heel weinig en aan het einde van het uur was het weer over. Zijn been/hoef is ook niet warm ofzo. Nu heeft mijn instructrice gezegd dat hij een beetje vast in zijn rug zit. Nu moet ik steeds de eerste draf een paar rondjes middendraf doen, en superveel wijken, omdat hij daar heel los van wordt (is te merken:P). Maar vandaag ging hij bij die paar rondjes middendraf in elke hoek stil staan, en als ik hem dan een tik emt de zweep gaf, of zelfs alleen maar NIET DOEN, EH EH, enz. zei dan ging hij bokken en steigeren enzo..
Met wijken ging wel alles goed, maar met aangalloperen ging hij ook weer bokken..
Weet er iemand hoe je misschien eeen beetje kan masseren? Of weet er iemand een goede site?
Kan namelijk nix vinden daar over..
Groetjes

) valt het allemaal wel mee, maar als de klachten niet snel overgaan dan laat ik altijd de fysio/osteo er naar kijken, zij maakt haar weer lekker los. Omdat mijn pony snel last heeft van spierverzuring en daardoor juist de boel nog meer gaat vast houden (visuele cirkel: paard heeft pijn in de rug, spant spieren aan en rug gaat nog meer zeer doen), ben ik haar Vit E en Seleen gaan geven, het resultaat mag er wezen, spieren worden steeds soepeler. Verder doe ik ze bij het losrijden lang en laag instellen zodat ze de boel daar lekker op kan rekken en zet ik ze met longeren bij met de gogue.
.. (i.p.v. Vaste rug)