[PW][MD] Vaste rug..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SarahLynn

[PW][MD] Vaste rug..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 17:48

Haloo,

Al best wel lang loopt mijn paardje Silvo een beetje kreupel. terwijl hij niet kreupel is. Het begon allemaal met heel weinig en aan het einde van het uur was het weer over. Zijn been/hoef is ook niet warm ofzo. Nu heeft mijn instructrice gezegd dat hij een beetje vast in zijn rug zit. Nu moet ik steeds de eerste draf een paar rondjes middendraf doen, en superveel wijken, omdat hij daar heel los van wordt (is te merken:P). Maar vandaag ging hij bij die paar rondjes middendraf in elke hoek stil staan, en als ik hem dan een tik emt de zweep gaf, of zelfs alleen maar NIET DOEN, EH EH, enz. zei dan ging hij bokken en steigeren enzo..
Met wijken ging wel alles goed, maar met aangalloperen ging hij ook weer bokken..
Weet er iemand hoe je misschien eeen beetje kan masseren? Of weet er iemand een goede site?
Kan namelijk nix vinden daar over..

Groetjes Clown

Wesco

Re: [PW][MD] Vaste rug..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:49

Misschien eens een fysio laten komen.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:54

Ik zou iemand van http://www.happy-athlete.nl laten komen of iemand anders die er écht verstand van heeft
het is duidelijk dat je paard ergens last van heeft
en dat gaat niet zomaar over door zelf een beetje te gaan masseren Knipoog
Bij mij zag je gelijk dat mijn pony veel ruimer ging lopen
ook ging ze sneller ontspannen en was ze daarna gewoon veel lekkerder te rijden Lachen

Edit: Je schrijft dat hij al best lang kreupel is, dan vind ik het wel een beetje raar dat je er nog niks aan gedaan hebt..

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:19

Mijn pony heeft in de winter als ze op stal staat regelmatig rugklachten, haar schoft zit dan vast. Als ze geregeld rolt (wat mw dus alleen in een droge bak doet Rolleyes ) valt het allemaal wel mee, maar als de klachten niet snel overgaan dan laat ik altijd de fysio/osteo er naar kijken, zij maakt haar weer lekker los. Omdat mijn pony snel last heeft van spierverzuring en daardoor juist de boel nog meer gaat vast houden (visuele cirkel: paard heeft pijn in de rug, spant spieren aan en rug gaat nog meer zeer doen), ben ik haar Vit E en Seleen gaan geven, het resultaat mag er wezen, spieren worden steeds soepeler. Verder doe ik ze bij het losrijden lang en laag instellen zodat ze de boel daar lekker op kan rekken en zet ik ze met longeren bij met de gogue.
Maar in jou geval, ga niet eerst zelf knutselen, laat een prof er naar kijken, dat kan een dierenarts wezen of een fysio/osteo , zo kan je dingen uitsluiten, blijkt het echt haar rug te wezen, en het is geen wobler, artrose of wat dan ook, maar puur blokkades, dan gaan je aan de hand van HUN advies een trainingsprogramma opstellen.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:52

Kijk eens op diergeneeskundigcentrumtwenterand.nl .
Mijn paard is daar ook geweest en behandeld door Arthur Asveld, loopt en springt weer beter als ooit tevoren!
Hij doet manuele therapie, osteopathie, chiropractie en acupunctuur.

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 18:49

Hee!

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Hij is een manegepony, dus ik kon zelf geen dierenarts halen, maar ik huur hem zeg maar.. Verzorgpony noem ik het:P

Maar nu zijn we erachter gekomen dat hij waarschijnlijk hoefzweer heeft..Boos!.. (i.p.v. Vaste rug)
De hoefsmid is vandaag geweest, en ik weet nog niet of het echt zo is. Maar hij is eerder al 8 weken kreupel geweest, dus misschien is dat het ook..

@ xMariekee, ik voelde het wel, maar mijn instructrice zag het niet... En ik heb 3 lessen achter elkaar gevraagd, of ze echt nix zag, maar nee.. En in de spiegel zag ik zelf ook niets.. Ik voelde het alleen wel heel duidelijk..

Maar ik denk dat het probleem wel een beetje opgelost is..

Nogmaals bedankt!:)

Sarah Lynn