vanochtend toen ik de pony's vanuit de wei in de paddock wou gaan zetten, stond onze welsh hel heftig te rillen over zn hele lichaam. ook bleef hij zich maar uitrekken (voorbenen naar voren strekken en zakken met de voorhand) en mn zn rechter achterbeen te stampen. hij was niet echt onrustig verder. lopen ging heel goed en zn spieren voelden niet hard.
gisteren heeft hij geen zware training gehad. enkel even aan de longeerlijn gelopen. donderdag avond is hij wel flink aan het werk geweest. verder krijgt hij elke ochtend ongeveer een kilo basis brok en 's avonds krijgen ze er een nieuw strookje gras bij.
we hebben hem net een dekentje over gedaan en zijn even met hem gaan stappen. toen werd het ook al snel weer minder.
ook hebben we heb net even een vitaminestoot gegeven. hij likt trouwens alles en iedereen af de laatste tijd. met name bezwete soortgenootjes. dus ik dacht al aan een mineralengebrek. sinds 2 dagen heeft hij weer een zoutsteen, maar hij kijkt er niet naar om.
afgelopen tijd stond hij wel vaker te trillen, maar ik had meer het idee dat dit door de kou kwam, aangezen het elke keer regende wanneer dat voor kwam.
oja, hij staat 24 uur per dag buiten
heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?????
eigenlijk wouden we hem vandaag weer inspannen en morgen wou ik met hem naar les. is dit wel verstandig?