paard schopt naar buik

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WonderWanita

paard schopt naar buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 19:15

ik weet niet of het hier goed staat, maar ik gok het erop;

ik kom net bij mijn paard vandaan en ik haal der uit de wei, ze rent vrolijk mee naar stal.. Alleen toen ze eenmaal in de stal stond begon ze te trappen naar haar buik leek het wel. Ik dacht dat ze gewoon erge honger had, dat doet ze wel vaker dan. Maar toen ik haar het eten gaf trok ze haar neus er voor op! Ik ben toen even met haar langs de weg gaan wandelen en ze begon wel haastig van het gras te eten. Na 10 minuten ging ik weer terug en probeerde ik haar weer het eten voor te schotelen, en nu at ze het wel op. Ze kijkt verder wel opgewekt uit haar oogjes en ze was niet warmer of kouder dan normaal voor zover ik weet..

wat zou er aan de hand kunnen zijn?/kunnen zijn geweest?

alvast bedankt!

pubelia

Re: paard schopt naar buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:17

Miss krampen beginnende koliek, maar ik ben geen DA

bokkertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:18

koliek??
wij hadden laatst ook zo'n geval pony deed heel raar met het rijden de hele tijd schoppen en achteruit lopen en toen was het oplaatst over en begon het de volgende dag weer dus de DA maar gebelt en het was dus koliek

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:19

Kan idd beginnende koliek zijn gweest.. Ik zal haar even goed in de gaten houden! Meestal gaat het wel goed, als ze eenmaal gaan eten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:21

wandelen doet altijd goed!

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 19:30

erg bedankt voor de reacties, ik ben wel erg bezorgd nu.. is het ernstig? ik heb al wat besteld bij de paardendrogist voor koliek, wat bokkertjeee zegt heeft ze 2 dagen geleden namelijk ook gedaan.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:33

Koliek en ik zou persoonlijk niet wachten en wat gaan bestellen tegen koliek via internet.
Koliek kan gevaarlijk zijn, ik zou bij enig twijfel de dierenarts bellen Lachen

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 19:49

ja ik bel morgenochtend meteen de DA.. en wat gaat deze dan doen? Bloed afnemen, urine o.i.d.?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:53

Niet wachten tot morgenochtend, nu meteen terug naar je paard en als ze nog steeds trapt, ligt of een onrustige indruk maakt, meteen da bellen. Kijk of je paard al gemest heeft en ga met haar bewegen ( stappen aan de hand). Dit kan echt geen paar uur wachten!

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:57

Ik zou ook direct teruggaan naar je paard en kijken hoe die er nu bij staat. Even tempen ook misschien. En als je onrustig is, nog steeds schopt naar haar buik, gaat liggen, wil rollen, gelijk DA bellen en niet wachten tot morgen. Koliek kan gevaarlijk zijn.

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 20:46

zo,,ol had jullie advies opgevolgd en ik kom net terug van me paard. Ze stond in de wei te eten en ik pakte haar en zette haar op stal. Ze was totaal niet onrustig en zocht meteen haar etensbak op. Geen geschop of wat dan ook meer. Morgenochtend ga ik weer en dan kijk ik weer hoe het met haar gaat.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:47

Gelukkig maar. Hopelijk krijgt ze geen last meer!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 11:53

Ik zou toch vanavond ook nog even gaan kijken. Of staat het paard ergens waar ze/hij door anderen ook in de gaten wordt gehouden?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 11:56

Mijn paard doet dat ook wel eens en dan heeft hij last van zijn darmen,met een flinke scheut olie een paar dagen gaat het altijd weer weg,alleen 1 keer moest ik de veearts bellen.

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:00

Mijn paard schopt ook naar haar buik, omdat ze jeuk heeft! Vooral rond de navel/ uiers! Ik voel dan allemaal bultjes dus misschien heeft jouw paard dat ook wel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:01

Wat je kan doen is zachtjes duwen op zijn buik kijken hoe je paard reageerd,mijn paard vind aan singelen altijd erg vervelend als hij last heeft.

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 13:20

hoi! bedankt voor de reacties, Tong uitsteken ik kom er net weer vandaan en ze had er schijnbaar geen last meer van. Ik houd het natuurlijk nog steeds zeer goed in de gaten. Aansingelen heeft ze nooit problemen mee. Bultjes heeft ze ook niet nee... Ik hou het in ieder geval even in de gaten!

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 09:58

Dit gedrag lijkt inderdaad op eerste verschijnselen van koliek. Goed in de gaten houden, dat doe je dus dat is goed!

Gekkeellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 16:13

Mijn pony heeft dat ook behoorlijk vaak en de mijne heeft een koliekverleden.
(die had voort bijna elke week koliek) en daar begon het ook mee met eten laten staan en erg nijdig zijn als je aan haar buik kwam. Ook het schoppen komt me bekend voor.
Ik zou haar op een hooi rantsoen zetten en even je veearts erbij laten komen!
Beter een keer teveel laten komen als 1x te weinig Knipoog

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 16:18

Stond je paardje sinds kort weer in de wei?
Dan kan hij zich nl. te vol aan gras hebben gegeten en daar wat buikpijn van hebben gekregen. Als het snel over is hoef je echt niet gelijk de dierenarts te roepen hoor, je kan altijd even bellen om te overleggen,
maar als het zo snel over is en het niet terug komt zal de dierenarts niet gelijk komen.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:37

Kom hij van een verse wei af? Ik kom net thuis van een paard wat een zware koliek aanval heeft gehad pffffff we hadden t even zwaar. Meteen de dierenarts gebeld en goed laten lopen (wat ze dus absoluut niet wilde!) Ze heeft toen een pijnstiller direct in het bloed gespoten, nu gaat t het gelukkig weer een stuk beter. Zou niet afwachten even niet laten eten goed laten lopen en kijken of z mest

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 08:16

Mijne schopt laatste tijd ook wel ns naar dr buik. Maar dat is altijd tijdens het poetsen, ze heeft gewoon jeuk van de losse haren. Want als ik haar poets onder haar buik, staat ze te genieten niet normaal Lachen Maar wel ff goed in de gaten houden, koliek is echt vreselijk!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:03

Mijn paard schopt de laatste dagen ook veel naar zijn buik. Weet je waarom....? Omdat sinds een paar dagen de vliegjes erg blij zijn dat het weer een beetje warmer wordt en vrolijk kriebelen rond zijn buikje Knipoog

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:02

Mijn paard trapt ook regelmatig naar haar buik. Maar alleen in de zomer periodes zoals nu. Dan doet ze het om vliegen weg te jagen of omdat ze jeuk heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:01

Was het niet gewoon om vliegen weg te jagen inderdaad ??