Ik heb al gegoogled maar heb helaas geen duidelijk resultaat kunnen vinden (ook op de boktwiki niet) Waar kan blauwe plekjes op het tandvlees/blauwe tong op wijzen?
het blauwtong virus heeft als symptoon een blauwe tong (dat zal het wel niet zijn,) maar goed is het zeker niet ik zou echt even de dierenarts bellen!!
blauwe tong en tandvlees kan duiden op een zuurstoftekort. Heeft hij dit al langer? Zijn er verder nog symptomen? Is het erger of minder na inspanning?
Het gaat om een paardje wat ik wil kopen, hij heeft dit al zeker een jaar (volgens mij al langer) ik laat hem sowieso klinisch keuren maar wou toch eerst informatie via bokt inwinnen. Hij heeft dit standaard, ook in rust. De huidige eigenaresse heeft er door de dierenarts na laten kijken en die vond geen specifieke oorzaak.
Nadat hij 'gewerkt' had was hij ook zeker niet kortademig o.i.d. hij was gewoon snel weer op adem.
Zat inderdaad ook zelf te denken aan zuurstoftekort of iets anders.. Edit; verder zag hij er helemaal gezond uit.