paard eet van dakleer...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

santos

paard eet van dakleer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 23:05

Iemand enig ervaring met de gevolgen hiervan.

Mijn paard heeft n.l vandaag een duiventil gesloopt met dakleer erop. Het stomme ding staat al 1.5 jaar in de paddock en vandaag besloot het paard het ding te slopen.

Het viel me pas op door haar rare gedrag. Ze heeft uiteindelijk wel 3 uur lang, lopen flaimen en schrapen met haar voorhoeven. Op stal ging ze door met dit gedrag. Begon ook met haar tanden langs de trailies te schrapen. Ik moest weg en toen ik terug kwam, had ze wel een beetje bix gegeten, maar wilde niet echt haar stal uit en het land op. Toen ik haar in het land zette, bleef ze schrapen en flaimen.

Toen pas vond ik de duiventil Bloos Bloos Bloos . Ik heb haar mond bekeken,maar kon niets vinden. Dacht nog aan een spijkertje oid. Gelukkig is ze na een klein half uurtje op het land toch gaan grazen en leek alles over.

Zou dit nog gevolgen kunnen hebben???Ik heb overigens geen idee, of ze er echt van gegeten heeft, of alleen maar gelikt??

monique29

Re: paard eet van dakleer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 23:14

zit er ook teer aan dat dakleer?
ik weet uit ervaring dat dat erg gaat branden..
dat zou kunnen verklaren dat je paard steeds schuurt.
of het kwaad kan weet ik niet

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 23:25

Als ze er last van blijft houden, toch de dierenarts laten komen.

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:02

Wie verzint het om zo'n ding in een paddock te zetten???

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:11

nou alsof je kan verwachten dat een paard het op eet. En aan zo'n reactie heb je toch niks Michelle19 ?
Gebeurt is gebeurt en daar leer je weer van. Denk dat ze er meer aan heeft als je met een oplossing kom.
Ik zou als ze er nu dus nog mee door gaat (aangezien het gister is gebeurt) de dierenarts bellen.

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:28

welk paard vindt het nou niet leuk om af en toe een keer iets te slopen... altijd rekening mee houden dus... maar goed het leed is al geschied dus indd effe contacten met je DA. en ik hoop indd dat je hier iets van op hebt gestoken.. succes

santos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 23:22

til is kompleet geruimd Bloos , Merrie leek vandaag nergens last meer van te hebben. Cool .

tsja wie zet dat in de paddock???Ik dus. Het stond er al eerder als het paard Bloos .

-Maar de omstandigheden voor het paard zijn iets gewijzigd, waardoor ze wat onrustiger is. Haar geit staat namelijk in het gras, vlak bij haar, ipv.in de paddock bij haar. Daar heeft ze het moeilijk mee. Daar het land niet al te groot is(jammer, jammer, jammer) is het beter als het paard er maar enkele uurtjes per dag op loopt anders is het zo snel kaal/op.