Rugproblemen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tiffany

Rugproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 21:17

Misschien ben ik wat overbezorgt. Maar de afgelopen paar dagen reageert mijn shethengstje raar op drukkingen op zijn rug (poetsen) hij drukt zijn rug weg en raakt geirriteerd.
Heb dit nog nooit bij hem gezien en doet dit echt pas sinds een aantal dagen. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken en kan dit duiden op rugproblemen? Hij wordt altijd netjes bekapt (2 weken geleden nog gedaan) en er wordt alleen met hem gewandeld! Er is ook nog nooit op hem gereden. (Alhoewel ik verhalen hoor van sneaky koters die komen rijden maar dit kan ik niet bewijzen Boos! )

Ik heb op de foto gemarkeerd waar die reageert....

Afbeelding

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hij staat 24 uur per dag op het land...

Vlede week had hij wel een teek denk niet dat dit er wat mee te maken heeft maar zet het er voor de zekerheid bij.. (beest zat trouwens bij zijn flank)

[edit] Toevoeging

jcristina

Re: Rugproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 08:36

Het kan komen van nier- of leverproblemen, of aan de spieren of wervels liggen bv als hij gevallen is of iets dergelijks. Ik vind het goed van je dat je het opmerkt en deze dingen moet je zeker niet negeren. Een goede homeopaat kan meten of het aan de organen ligt en er wat aan doen, is het dit niet dan zou je een osteopaat kunnen vragen om te kijken wat er aan de rug mankeert. Succes!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 09:37

jcristina schreef:
Het kan komen van nier- of leverproblemen, of aan de spieren of wervels liggen bv als hij gevallen is of iets dergelijks. Ik vind het goed van je dat je het opmerkt en deze dingen moet je zeker niet negeren. Een goede homeopaat kan meten of het aan de organen ligt en er wat aan doen, is het dit niet dan zou je een osteopaat kunnen vragen om te kijken wat er aan de rug mankeert. Succes!

Hier schrik ik best wel van, als dat zo zou zijn kan de veearts dat dan niet ontdekken met een bloedonderzoek?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 10:15

het deel wat je omcirkelt heb kan idd duiden op een probleem met de nieren, de lendewervels of de spieren hiervan.