Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Innepin schreef:Als je een bronchoscopie laat doen, weet je in elk geval wel hoe het met haar longen is gesteld. Waarschijnlijk kunnen ze je dan ook goed adviseren hoe je het werken weer kan oppakken, evt. met een trainingsschema erbij.
Mij werd, toen Indy ontslagen werd uit de kliniek, duidelijk gemaakt, dat ik haar echt nog een tijdje moest ontzien. Het was net als bij mensen die zwaar ziek zijn geweest, zei de da. Als je opstaat, lijk je een hele Piet. Tot je wat gaat doen, dan blijk je nog zo slap als een vaatdoek te zijn.
Dat je voorzichtig bent, lijkt me logisch. Ik sta ook nog elke dag naar Indy d'r buik te staren om te zien of ze staat te knijpen met ademhalen.
carina schreef:Innepin schreef:Als je een bronchoscopie laat doen, weet je in elk geval wel hoe het met haar longen is gesteld. Waarschijnlijk kunnen ze je dan ook goed adviseren hoe je het werken weer kan oppakken, evt. met een trainingsschema erbij.
Mij werd, toen Indy ontslagen werd uit de kliniek, duidelijk gemaakt, dat ik haar echt nog een tijdje moest ontzien. Het was net als bij mensen die zwaar ziek zijn geweest, zei de da. Als je opstaat, lijk je een hele Piet. Tot je wat gaat doen, dan blijk je nog zo slap als een vaatdoek te zijn.
Dat je voorzichtig bent, lijkt me logisch. Ik sta ook nog elke dag naar Indy d'r buik te staren om te zien of ze staat te knijpen met ademhalen.
Ik mocht haar zodra ze wat fitter was na de longontsteking weer oppakken, zoals ze zelf aangaf. Dus ze mocht niet meer gaan hoesten dan ze in stilstand deed, niet buiten adem en niet in het zweet.
En dat is het tegenstrijdige, ze is hardstikke fit. Heb haar gister meegenomen het bos in, uur gedraafd, paard blij en vrolijk, hartslag keurig laag (train met hartslagmeter), geen versnelde pf pompende ademhaling...
lennie schreef:Ik kan adviseren om de training voorzichtig weer op te pakken. Zorg er wel voor dat je het paard niet in t zweet werkt, ook niet een klein beetje!
Mijn complimenten voor je zorgvuldige aanpak! Je gaat naar de DA en blijft ook nog zelf nadenken, dat is knap.
Het een en ander gaat ook uitgebreid besproken worden op de kliniek maandag, maar wil wel een beetje beslagen ten ijs komen.Innepin schreef:Dat lijkt me een goed teken.
Je paard heeft in elk geval een prima conditie! Dat kan ik van de mijne niet zeggen, maar daar heb ik 3 maanden lang alleen maar mee kunnen stappen.
) vertelde ze...