Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

ikenindi schreef:waarom plaats je dit hier EN in het zomereczeem topic?

ikenindi schreef:je kunt het dan ook alleen hier zetten en iet bij ze, als je toch denkt dat het geen ze is
Animal_ABC schreef:Wij hebben onze Fjord onlangs laten testen op allergiën, ook met sypmtoom "zomereczeem". Wat daar allemaal uit kwam, we schrokken ons rot: allergisch aan pollen van granen, schimmels in hooi en stro, wortelen, bieten, weegbree, nog wat kruiden, ... in totaal zo'n 20 dingen, waar ze juist vaak mee in contact komt omdat die gewoon in de omgeving voorkomen. Test kostte wel 250 Euro, en we laten nu een vaccin maken, in de hoop dat dat helpt, kost ook nog eens 200 Euro. Maar het beestje kruipt over de grond van de jeuk, zelfs met Boett deken en 20 uur per dag op stal...
( http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=25474 ) Yellowfish schreef:Mijn pony heeft er ook een periode last van gehad, maar dan alleen aan haar staartwortel.
Ik heb het toen steeds ingesmeerd met Sweet-Itch van de paardendrogist( http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=25474 )

Animal_ABC schreef:Vaccin wordt in Frankrijk gemaakt, test is daar ook gedaan. DA wou het eerst naar NL opsturen, maar dat labo deed geen paarden meer, alleen nog honden.
Kans op slagen is onzeker, kan helpen, kan niet helpen. Risico dus, maar we moeten iets doen, begint onleefbaar te worden voor het beestje.
marleen_usar schreef:Kan het niet van het voer komen dat je paard daar op reageerd?

Animal_ABC schreef:Van mei tot eind november...
marleen_usar schreef:Wanner is je paard getest, want het kan natuurlijk nu wel zomer eczeem zijn.
?nickyu schreef:onze shetter heeft ook zomers onverklaarbare jeuk
nu weten we uit ervaring dat eiwitten en zuickers wel een rol spelen ..
was hem ..als die weer jeuk heeft .. met een huidverzorgende shampoo , en behandellen we m naar gelang nodig is (dat varieert nog al ) met biologische lotion
voorals nog helpt het al 3 jaar erg goed
voor mijn paardje met zomer exeem gebruik ik het zelfde
beide kunnen lekker buiten genieten
met lange staart en manen
jeuk iig arm anders schuurden ze wel
?
x_Daphne_x schreef:Misschien een allergie van het deken/eten? Ik weet het echt niet..