Moet ik me zorgen maken of niet

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Moet ik me zorgen maken of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 16:33

Ik hoop dat het hier goed staat.

Bij mijn merrie is vier jaar geleden door een flinke val van een vrachtwagen een botwoekering ontstaan. Deze is onder controle en ze loopt (normaal) prima, niets aan te zien. Het been is alleen een beetje dit bij het spronggewricht. ( voor het hele verhaal zie profiel)

Afgelopen maanddag tijdens de les zei mijn instuctrice dat ze een beetje stijf was met haar slechte achterbeen. Niet kreupel of echt onregelmatig, alleen stijfjes. Ze zetje haar slechte ben minder ver onder haar buik dan haar andere. Volgens haar kon ik rustig verder rijden. Dat ik heb ik gedaan, alleen stappen, klein stukje in draf. Ik toch dinsdag morgen de DA gebeld, die zei dat ik mijn geen zorgetn moest maken, ze had zich waarschijnlijk gewoon verstapt in de wei of zo iets. Het zou wel overgaan.
Gisteren hebben we onder het zadel alleen gestapt, in stap niets te zien, in draf wer het zelfde al maandag.

Moet ik mij zorgen maken dat dat de botwoekering erger is geworden???

ikenindi

Re: Moet ik me zorgen maken of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:37

dat kun je alleen op röntgenfoto zien denk ik? maar je moet OF je da vertrouwen, OF een second opinion vragen anders...

_justlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:09

Ik zou het nog even aankijken en rustig aan doen. Misschien is het idd alleen maar stijf en door te stappen dat het wat "losser" komt? Geen idee of het weer er mee te maken heeft, maar de ene dag is het aangenamer dan de andere dag, het schommelt ook met de temperatuur, dus misschien dat het daar een beetje door komt?
Je kan altijd de DA nog een keer bellen, misschien dat hij/zij nog een tip voor je heeft? Lachen
Succes!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:12

ik heb precies hetzelfde verhaal........... door de botwoekering loopt de diepe buigpees niet goed door de peesschede... In principe had hij er in het werk geen last van, hij kreeg er wel last van als hij weer eens maf had gedaan.

Uiteindelijk staat hij nu een jaar op rust op het land.

Maar hier dus precies hetzelfde probleem

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 20:09

Ik heb de DA nog een keer gebelt en het advies gekregen haar in been in te smeren met een olie die diep masseert om de spieren los te krijgen en rustig door te rijden.

Ben vanavond de les wel in gegaan, en rustig gestapt en stukjes gedraafd en volgens mij instuctuer liep ze bijna goed, in ieder geval veel beter dan maandag en gisteren. Ik denk dat ze zich gewoon versprongen heeft. (gelukkig) Ben gewoon erg overbezorgd.