Wondje in de koot

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wondje in de koot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:52

hallo

Mijn pony heeft zichzelf met rijden aangetikt en nu heeft ze een wondje op haar koot zitten.
Ze loopt NIET kreupel maar wat kan ik hier nu het beste opdoen heb het uiteraad wel ontsmet.
Ze staat wel in stal (over 2 weken verhuis ik naar stal met veel weidegang) dus dat het niet gaat ontsteken oid.

PBA_

Re: Wondje in de koot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:54

schoonmaken met betadine als het niet te groot is. Valt meestal wel mee. wel in beweging houden en koelen tegen het stijf worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:58

Oke , heb het gisteren al met betdine schoongemaakt ja Ja maar bedoel je met koelen het gewoon een tijdje afspuiten of een koel ding erom heen ?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:00

Niet teveel met water. Als je het gisteren goed schoongemaakt hebt met betadineshampoo kun je meestal met een goede lik betadinezalf verder.
Wel de stal goed schoonhouden.

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:02

het moet inderdaad kunnen indrogen, korstje moet dus kunnen ontstaan, dus ik sluit me aan bij Kafue.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:03

Kafue schreef:
Niet teveel met water. Als je het gisteren goed schoongemaakt hebt met betadineshampoo kun je meestal met een goede lik betadinezalf verder.
Wel de stal goed schoonhouden.

dat is nu dus het grote probleem omdat ik van stal verhuis zijn er wat conflicten op de oude stal waardoor ze dus al helemaal niet van plan zijn de stal van mijn pony vaker op te strooien (en zelf mag je niet bij het stro) Ze heeft gen supersmerig stal want haal wel elke dag ff de mest eruit maar mag er dus niks bij in doen Verdrietig

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:15

dat geeft niet, als er maar niet teveel mest en doordrenkte stro in zit. In dit geval liever een stal die aan de lege kant is dan 1 waar teveel in zit, dus ook mest ed....

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:17

Je kunt in ieder geval zelf wat vaker het natte eruit halen, dan staat ze maar even op wat minder.. Liever geen nattigheid..