Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

_Stephanie schreef:2 kg is best wel veel.
hoevaak geef je hem brokken per dag?

Alicia2u schreef:Is je paard mager? Dof in de vacht?
Ik vind dat 2 kg voor een paard wat een half uur per dag loopt erg veel. Mijn paard loopt 45 min tot 2,5 uur per dag en krijgt 2 keer twee handjes. En nee, het is geen grof dier dat snel dik wordt; integendeel.
Als je bang bent dat hij te dun wordt, zou ik eerst aan meer kuil gaan denken. (mijn paard krijgt twee volle plakken per dag, van die grote).

ikenindi schreef:als je paard niet te dik is hoef je niet minder te geven, als ie niet mager is hoef je niet meer te geven (sowieso moet je dan eerder meer ruwvoer geven)
waarom stel je je vraag hier? wij kunnen moeilijk oordelen. het verschilt per paard, en dan is het ook nog afhankelijk van t werk.
die van mij doet t zelfde, maar krijgt nog geen eens 1 kilo brok!

risky schreef:dit is mijn mening:
de mijne is nu net 3 en die geef ik vanaf dat ik haar heb gekocht (2jaar) al 2 kilo per dag, ze moeten nog goed groeien en aansterken en daar hebben ze vitaminen/mineralen en dus ook brok voor nodig en zolang als ze niet dik worden krijgen ze dus niet teveel binnen maar gebruiken ze alles wat je ze geeft.
dus ik vind dat als je paard het zo goed doet je het lekker zo moet laten qua voer,