Ik hoop dat hij het redt!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flaxy

Ik hoop dat hij het redt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 00:10

Hoi,

Ik kreeg vandaag de schrik van mijn leven toen ik mijn paardje van de paddock ging halen. Hij heeft waarschijnlijk met het spelen een trap van een ander paard gehad. Ik dacht eerste dat het wel meeviel en dat het er weer eens erger uit zag dan het zou zijn. Helaas, toen ik het ging wassen zag ik dat het toch best diep was. Ook kwam er allemaal schuim uit. Da is geweest en ook die zei dat dat schuim niet echt een goed teken was. Hij heeft eerst even overlegd met de kliniek in roosendaal en die hadden gezegd dat Jamie gelijk naar de kliniek moest om te spoelen en dat hij het anders waarschijnlijk niet zou halen vanwege infecties. Dus ik stond gewoon te trillen op mijn benen want de da zelf dacht eerst dat het waarschijnlijk wel thuis te behandelen was. Na advies van mijn stalgenoten hem ook nog even naar moerbeke laten bellen. Wat ben ik daar blij om. Hun hadden dit al vaker gezien/gehoord en zeiden dat het waarschijnlijk wel thuis te behandelen is. Alles grondig reinigen en ontsmetten en flink wat antibiotica en open verbinden zodat het vuil eruit kan. Dus dat is nu gebeurt. Ik moet wel heel goed zijn temperatuur in de gaten houden en als hij koorts krijgt moet hij alsnog naar de kliniek. Vanaaf was zijn temperatuur gelukkig gewoon goed. Morgenochtend als mijn nachtdienst erop zit ga ik gelijk weer naar hem toe om zijn temperatuur te controleren. OOh ik hoop toch zo dat het goed komt....

groetjes petra

edit
Ze denken dat zijn peesschede is geraakt

Sientje

Re: Ik hoop dat hij het redt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 00:44

Ach jee, dat is schrikken! Gelukkig mag je proberen het thuis te behandelen, nu hopen dat hij geen infectie krijgt. Waar is hij precies geraakt? Nou ja, ik duim hard voor je dat hij gauw opknapt!

flaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 01:46

linksvoor vlak onder zijn knie. Bedankt voor het duimen, dat doe ik ook heel hard! Ik ben zo bang....

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:20

Fijn dat ie toch nei naar een kliniek hoefde!

Wel goed t wondje in de gaten houden. Op die plekken komen veel sequesters voor. Beterschap voor je paardje.
En focus niet teveel op die temperatuur. Kijk gewoon naar je paard. Als je íets afwijkends ziet, in de zin van niet eten, ander gedrag dan normaal, BELLEN met je Da...

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:42

Jemig petra, dat is zeker schrikken!!
als je je verhaal kwijt moet, pb box staat open voor je..
succes ermee, en geef je paardje maar een dikke knuf van mij..

Violaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:43

Sterkte, positief denken;
Het komt goed Haha! !

flaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 02:38

Bedankt voor jullie reacties, doet me goed. Vandaag ging het goed, ben uit mijn werk wezen tempen dat was goed. Om ong. kwart voor 11 was de da er. Temp was ietswat hoger maar goed, 38.3, maar hij was net daarvoor losgebroken en had een heerlijk sprintje getrokken haha. Wond zag er prima uit, alleen wondvocht geen pus of iets dergelijks. Schoon verbandje erop met een mooi roze kleurtje. Jamie was fit en alert, belast het been normaal, lijkt geen last en geen pijn te hebben gelukkig. ´s Middags is hij nog een keertje uitgebroken, hij moet eigenlijk boxrust maar dit gaat niet want hij kan niet (alleen) binnen staan. Dus hij staat op een paddock apart van de anderen en dat vind hij duidelijk ook niks. Er zijn nu wat extra draden gespannen dus hopelijk breekt hij nu niet meer uit. Maandag komt de da weer. Maar hij was ZEER tevreden over hoe de wond eruit zag, boven verwachting!

groetjes petra

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 03:19

Dat is wel even heftig, ik duim voor je.

flaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 04:39

Ook gister (zondag) was zijn temp goed! Ben benieuwd wat de da ervan vindt en hoe het er nu uit ziet...