Hallo allemaal, Ik had eigenlijk een vraagje.
Sinds 2 dagen heeft mijn pony diarree. Ik trof haar aan met der benen en staart helemaal onder, ook de twee shetlanders die hier staan hadden er last van. We dachten dat het hooi de oorzaak was (was anders, net nieuw en heel grof en onzuiver). gelijk op ander voer gezet en vandaag hooi bij de buren gehaald. De shetjes eten zich weer buikje rond, maar Tefka niet.
Na bellen met de VA hebben we hem een vitaminespuit gegeven en zemelen door haar eten gedaan. Vanavond een stukje wezen stappen, 3 keer gemest in een uur. Toen ze weer op stal was, weer diarree.
Sinds vanavond eet ze ook niet meer en drinkt ze ook niet meer. Af en toe een mini hapje wortel. Voor de rest ligt ze alleen maar. Ze wordt regelmatig ontwormd en zweet nu helemaal niet.. ze ligt alleen gewoon heel rustig.
Waar kan dit door komen? Ik maak me toch een beetje zorgen, als het morgen nog zo is bel ik de dierenarts weer gelijk of als dit verslechterd.. Ik heb hier verder helemaal geen ervaring, ze is altijd harstikke fit.
Ik hoop dat jullie misschien iets weten? wat moet ik nog meer in de gaten houden? Het gaat om een haflinger van 13.
Groetjes Monique