Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

cobrst55 schreef:Het probleem hoeft niet persé in de rug te zitten, paarden gaan hun lichaam anders gebruiken wanneer ze ergens pijn hebben daardoor krijg je ook o.a. rugproblemen en dat werkt ook door naar de achterhand.
Mijn paard liep op een gegeven moment ook zo, kwispelstaarten een trekkend/slepend achterbeen (net of ie ongelijk in de heupen was) en dat werd steeds erger.
Dit was al na een periode van een dikke drie maanden rust i.v.m. een rugprobleem, na die drie maanden rust was de rug super soepel, maar de problemen kwamen terug en bleek in de voorvoeten te zitten! -hij had dus ook geen warme benen nee integendeel heel mooie droge voorbenen- . Ik vind die van jou ook wel wat kort lopen aan de voorkant.
Dus mijn advies laat de dierenarts erna kijken en niet alleen naar de rug zoals ik in de eerste instantie heb laten doen maar ook gelijk naar eventuele voetproblemen. Sterkte
Alicia2u schreef:DA toch maar even gebeld voor advies. Het paard aan de longeerlijn gehad en deed het aan de bijzet echt een stuk beter. Zonder bijzet was hij wel wat onregelmatig.
Dierenarts dacht ook aan probleem in de rug, adviseerde toch door te longeren/rijden over de rug. Mocht het dan na een dag of 3 niet beter zijn of slechter worden even bellen en dan kwam hij langs.
cobrst55 schreef:Het probleem hoeft niet persé in de rug te zitten, paarden gaan hun lichaam anders gebruiken wanneer ze ergens pijn hebben daardoor krijg je ook o.a. rugproblemen en dat werkt ook door naar de achterhand.
Mijn paard liep op een gegeven moment ook zo, kwispelstaarten een trekkend/slepend achterbeen (net of ie ongelijk in de heupen was) en dat werd steeds erger.
Dit was al na een periode van een dikke drie maanden rust i.v.m. een rugprobleem, na die drie maanden rust was de rug super soepel, maar de problemen kwamen terug en bleek in de voorvoeten te zitten! -hij had dus ook geen warme benen nee integendeel heel mooie droge voorbenen- . Ik vind die van jou ook wel wat kort lopen aan de voorkant.
Dus mijn advies laat de dierenarts erna kijken en niet alleen naar de rug zoals ik in de eerste instantie heb laten doen maar ook gelijk naar eventuele voetproblemen. Sterkte
Alicia2u schreef:LB liep net bij het binnenhalen te bokken en te rennen in de wei. Kan nooit zo zijn dat hij veel pijn heeft, lijkt me.
Alicia2u schreef:LB liep net bij het binnenhalen te bokken en te rennen in de wei. Kan nooit zo zijn dat hij veel pijn heeft, lijkt me.
singasong schreef:Alicia2u schreef:LB liep net bij het binnenhalen te bokken en te rennen in de wei. Kan nooit zo zijn dat hij veel pijn heeft, lijkt me.
Dan zit er ook niemand op zijn rug hè!
Voor sites, informatie, wat het nou precies inhoud etc. mag je me natuurlijk PB'en. 
Joscaa schreef:Ik denk dat het komt door scheefheid.
Als een paard pijn heeft, loopt hij op 2 kanten fout, niet op 1 kant.
Heb hetzelfde gehad met mijn paard.
Ik raad je aan je te verdiepen in Antoine de Bodt, dat zal een hoop oplossen.Voor sites, informatie, wat het nou precies inhoud etc. mag je me natuurlijk PB'en.