Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

zammetje schreef:Ik heb ervaringen met een afgerond ijzer, zowel afgerond door de smid als het equilibriumijzer. Positieve ervaringen!
De TS is vast niet uit op een discussie wel beslaan/ niet beslaan, arabesk
041007 schreef:Arabesk, er wordt wederom met niet onderbouwde stellingen gestrooid over effecten van hoefijzers.... waar komt al die wijsheid toch vandaan?
Het binnendoor zetten gebeurd bij paarden vaak voor spat en knieproblemen vooral bij paarden die problemen hebben met het op slot schieten van de knie of het ook werkt bij meniscus problemen vraag ik me af... Tempus, is je paard nu kreupel of iets? Zo nee, dan lijkt hij het dus goed te doen op de manier zoals hij nu bekapt/ beslagen wordt, misschien moet je dan wel niks gaan veranderen....
041007 schreef:Arabesk, er wordt wederom met niet onderbouwde stellingen gestrooid over effecten van hoefijzers.... waar komt al die wijsheid toch vandaan?

Hoeftniet schreef:Rond ijzer heeft meer te maken met de landing van de voet als met de afwikkeling. Als je paard goed functioneerd dan zal ik maar niet te veel willen veranderen. Never change a winning team!