Schurft.. nu sebacil.. hoe werkt dat? (staat in het frans)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UniQueU2

Schurft.. nu sebacil.. hoe werkt dat? (staat in het frans)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 18:33

Hallo, ik heb sinds bijna een week een nieuwe shetlander.. We zijn er vandaag achter gekomen dat hij onder de schurft zit. we zijn direkt naar de dierenarts om de hoek gelopen.. en die zei dat het inderdaad schuft was.. we hebben nu een flesje Sebacil en de DA zei dat de gebruiksaanwijzing erop staat... we kwamen thuis en bleek dat het in het frans erop stond.. *STOM!!*
maar inmiddels is de DA gesloten en wilde ik vragen of iemand weet hoe het werkt?? ik heb het flesje een beetje vertaald en staat baden of vernevelen? maar hoeveel sebacil moet ik gebruiken voor een emmer water??

Wie kan mij helpen???

suffie

Re: Schurft.. nu sebacil.. hoe werkt dat? (staat in het frans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 22:20

Aanmaken met water in de verhouding 1 dopje op 10 liter water en daar je hele paard mee wassen. Niet uitspoelen!! Houd je kleren ed. uit de buurt, zorg dat je voor jezelf zeep en water in de buurt hebt staan, het liefst wassen met handschoenen, want het is echt heel erg giftig spul!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 23:01

ja klopt,handschoentjes aan moet je echt doen.

oplossen in handwarm water en met een spons goed je paard insponzen.
eventueel wil het ook wel goed met een borstel.
belangrijk is je dier die nacht dan binnen te houden zodat het goed in de huid kan trekken en niet met eventueel regen er uit gespoeld word.
na eenw eekd e behandeling herhalen en eventueel na nog een week weer

UniQueU2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 16:35

Hallo, hartstikke bedankt voor de reacties! Ik ga hem er gelijk mee behandelen, want er is niet echt goed en netjes voor gezorgd.. ik heb hem zelf 6 april 2008 dus eigelijk met schurft gekocht.. maar dat komt allemaal wel goed..

Groetjes Sandra