Ik heb deze vraag ook gesteld in het topic over hoefbevangenheid maar geen antwoord gekregen. Zoekresultaten waren niet bevredigend dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Mijn shetlander is vorig jaar vanaf februari ruim een half jaar hoefbevangen geweest. Uiteindelijk ging dit over na een magnesiumbehandeling. Ze krijgt nu safe and sound gevoerd en ze is ruim een jaar vrij van bevangenheid. Ze staat ook vanaf vorig jaar op een kaal stuk wei waar nauwelijks gras op staat. Nu zou ik het voor haar fijn vinden als ze ook eens lekker met haar vriendjes in de wei kan rondrennen dus ik vroeg me af, of ze met een graaskorf de wei op zou kunnen. Dit bouw ik uiteraard op, maar ik blijf zo angstig voor eventuele bevangenheid.
ze is tijdens de carnavalsvakantie ontsnapt toen ik op wintersport was. Toen heeft ze dus bijna de hele week in het gras gelopen en ze heeft hier gelukkig niks aan over gehouden.
En wanneer kan ik haar dan het beste in de wei zetten ivm fructaan? Ik houd de index dan wel in de gaten.