Ruin toont hengstengedrag, klophengst?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UpToDance

Ruin toont hengstengedrag, klophengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 17:02

Hallo,
Ik heb een 6 jarige ruin die wel eens wat hengstentrekjes vertoont, zoals héél dominant doen tegen ruinen, over andermans poep heen poepen(ook plassen), aan elk hoopje die hij tegen komt ruiken etc.

Gister stond hij met zijn grote vriendin(die helemaal gek van hem is) in de bak en die was hengstig geworden, plaste de hele bak onder en mijn paard overal aan ruiken en flemen. De merrie liep telkens achter hem aan en steeds ging zijn piemel eruit al rook hij weer aan dr. Op een gegeven moment sprong hij boven op haar om haar te dekken. Dat is wel een stuk of 3x gebeurd .. Bloos Ook druppeltje er een soort vocht uit ze piemel(leek nou niet echt op sperma).

Is dit gedrag normaal voor een ruin? Zou mijn paard geen klophengst kunnen zijn? Ik begin er steeds meer over te twijvelen namelijk! Haha!

omaas

Re: Ruin toont hengstengedrag, klophengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:03

Het zou best kunnen. Mss kan je zijn hormoonlevel laten testen door de DA?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:05

idd wat hierboven wordt gezegd.
Wanneer is hij geruint kan ook zijn dat hij later is geruint of vroeger al eens heeft gedekt.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:06

Wanneer is ij gecastreerd.? Dat merries zich tonen bij ruinen komt idd vaker voor.

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:09

ik vind het heel normaal gedrag hoor

onze ruinen op stal van 16 en 12 jaar zijn ook helemaal "the man"als de merries hengstig zijn, nekje erop,snuffelen en overal neerpoepen,slaan met voorbeentje en echt macho gedrag Haha!
inclusief dat druppelen wat jij beschrijft doen ze bij ons ook

als je ruin dekt moet je hem wel apart zetten van de merrie, beter voor hem en beter voor haar.
mijn poy heeft vreselijk lang gedekt als de merries hengstig waren ook getwijfeld of hij geen klophengst was maar volgens de veearts kwam het echt heel veel voor.

je kunt inderdaad via de dierenarts laten testen of hij goed gecastreerd is als je twijfeld.

gebruik hier de zoekfunctie es...zijn al veel topics hierover geweest Knipoog

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:12

Ik ga mee met hetgeen wat Ellepel zegt, bij ons komt het ook regelmatig voor als er merries hengstig zijn

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 13:53

Veel ruinen worden helemaal macho bij de dames. Bevruchten kunnen ze niet meer, maar de rest werkt nog perfect Knipoog

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 16:05

Oké bedankt, de andere ruinen op stal vertonen dit soort gedrag helemaal niet namelijk. Vandaar dat ik het toch even vroeg.. Knipoog