Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Daar zit nét wat meer in dan in basisbrok, dat hebben die jonkies wel nodig ivm de groei. potverdikkie schreef:Ik vraag me altijd af ..... De mensen willen hun enter of twenter 24/7 buiten hebben in de zomer (wat natuurlijk ook super is).
Maar hoe moet je dan in vredesnaam brok bij gaan voeren? Levensgevaarlijk om dan met bix of iets anders het land in te gaan. Bovendien als je het er neergooid zullen de dominanste het meeste krijgen, dus dat heeft in mijn ogen geen zin.
Hier krijgen ze zomers alleen dus gras, en zodra ze naar binnen gaan worden ze bijgevoerd met een (pulp) mix, bestaan de uit granen, haver, muesli, toegevoegde vitamine en mineralen, en kernbrok.
Uiteraard onbeperkt kuil/hooi.
Daar doen ze het super op.
Als veulen krijgen ze totdat ze afgespeend worden veulenbrok bij. Meestal gaan ze daarna toch direct de groep in, en zit je weer met het bijvoer verhaal.
Indien je dus over 1 enter beschikt is het bijvoeren wel mogelijk, maar in een groep is dit haast niet te doen.
potverdikkie schreef:hier staan ze overdags nu op het land, en 's avonds halen we ze naar binnen. Dan krijgen ze indd nog hun bijvoeding. Maar straks als ze echt dag en nacht buiten blijven niet meer......