Wildvlees.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Villa

Wildvlees.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 11:19

Toen ik mijn paard kocht had ze bij haar griffelbeen een schiefel. Iig zo staat het bij het keurings raport. Ook stond er op het keurings raport dat het niet van medisch belang was. Ze had hem blijkbaar al langer en gelukkig geen last van.

Maar nu is haar huid daar geirriteerd en zit er wildvlees.
Het zit aan de binnenkant van het voorbeen dus als ze ligt, ligt ze ook op de schiefel( er hangt ook wel eens stro aan en hij heeft gister weer gebloed.) Met longeren heeft hij ook een keer gebloed. Ik denk dat hij daardoor geirriteerd is geworden, want bij het rijden is er weinig to geen wrijving.

Maar nu is mijn vraag, is de enigste oplossing om hem te verwijderen door de dierenarts? of is er ook een zalf/ceam? waarmee het wildvlees rustiger zou kunnen worden?
Liever heb ik het laatste, omdat ze hem al langer heeft, altijd zonder problemen. En als hij tog weg gesneden zou worden moet ze onder narcose en dat heb ik liever niet.

Iemand ideeen/ oplossingen, heel graag! Haha!

CarpeDiem

Re: Wildvlees.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:36

Is het geen sequester ipv een schieffel?
Is er al een rontgenfoto gemaakt van de 'schieffel'?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:42

zou inderdaad eerst een foto laten maken, om te zien waarom het nu zo onrustig is.
weg laten snijden door de d.arts kan, maar ik heb bij mijn paard (nare grote diepe wond na een heftig ongeluk in zijn stal, halve tennisbal (!!) wildvlees op zijn sprong) een 1:20 verdunning van Valvanol gebruikt. dat is een desinfectant wat etsend werkt op wildvlees. vraag je dierenarts om meer info.
bij mij heeft het super gewerkt: wildvlees weg, wond schoon en dicht, zonder dat er gesneden hoefde te worden. je moet het dan wel enkele malen per dag opsprayen (had het in een plantenspuit gedaan). paard vindt dat niet leuk, want het bijt.
voor meer info: pb me maar.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:09

Honing met mierikswortelpoeder werkt ook heel erg goed!