spierbevangen en langdurige diarree

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uriah

spierbevangen en langdurige diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 10:35

Afgelopen woensdag is na lang sukkelen spierbevangenheid dmv bloedprikken geconstateerd.

Nou heeft hij ook altijd slappe mest en op momenten van inspanning mest hij veel en is het echt spuit poep! zou er een verband kunnen zijn de diarree(maagproblemen?) en de spierbevangenheid (voordurende stijfheid) ? wie heeft hier voorbeelden van?

Morgen ga ik weer met hem naar de kliniek en ga het iig ook aan de DA vragen uiteraard.

Sterre2000

Re: spierbevangen en langdurige diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 09:25

Mijn paard is ook heel erg spierbevangen geweest. Die had geen diarree, verder is er geloof ik alleen bekend dat een paard donkere Urine heeft.

Maar wat zei de dierenarts?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 09:26

Die combi lijkt me eerlijk gezegd biochemisch gezien niet logisch of het dier moet van de pijn stressen en daardoor gaan "spuiten".. Het doet nl erg veel pijn bij paarden.
Als ze dit te lang doet zou ik de DA er zsm bij halen.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 07:17

Verplaatst BEH --> MD.

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:09

Als de diarree er eerder was, kan er wel een verband zijn. Dan kan het paard niet genoeg voedingstoffen uit zijn eten halen, waardoor hij andere energie bronnen moet aanspreken. Het gaat hier dan meestal om de spieren. De spieren worden dus afgebroken, wat duidelijk wordt door verhoogde spierenzymen in het bloed en het paard vermagert. Ik weet niet of je paard nu pijnstillers/iontstekingsremmers krijgt? Daar kunnen ze namelijk ook diarree van krijgen!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:15

JaBa schreef:
Als de diarree er eerder was, kan er wel een verband zijn. Dan kan het paard niet genoeg voedingstoffen uit zijn eten halen, waardoor hij andere energie bronnen moet aanspreken. Het gaat hier dan meestal om de spieren. De spieren worden dus afgebroken, wat duidelijk wordt door verhoogde spierenzymen in het bloed en het paard vermagert.

Inderdaad! Kan ik over mee praten.

Ik heb soortgelijke problemen gehad met mijn pony. Stijf, diarree, werd dus ook zeer sloom en viel af. Reden: Ze kreeg niet genoeg voedingsstoffen binnen omdat haar darmen de kuil niet aan kon; bijvoeren had geen zin omdat dat er met dezelfde snelheid ook weer uitging.

Na een probiotica kuur + het dagelijks bijvoeren van summerfit koeken en geen krachtvoer meer is haar ontmesting goed geworden (op dezelfde kuil) kwam ze aan en werd ze ineens veel soepeler en drukker...

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 17:35

Toydoll schreef:
JaBa schreef:
Als de diarree er eerder was, kan er wel een verband zijn. Dan kan het paard niet genoeg voedingstoffen uit zijn eten halen, waardoor hij andere energie bronnen moet aanspreken. Het gaat hier dan meestal om de spieren. De spieren worden dus afgebroken, wat duidelijk wordt door verhoogde spierenzymen in het bloed en het paard vermagert.

Inderdaad! Kan ik over mee praten.

Ik heb soortgelijke problemen gehad met mijn pony. Stijf, diarree, werd dus ook zeer sloom en viel af. Reden: Ze kreeg niet genoeg voedingsstoffen binnen omdat haar darmen de kuil niet aan kon; bijvoeren had geen zin omdat dat er met dezelfde snelheid ook weer uitging.

Na een probiotica kuur + het dagelijks bijvoeren van summerfit koeken en geen krachtvoer meer is haar ontmesting goed geworden (op dezelfde kuil) kwam ze aan en werd ze ineens veel soepeler en drukker...

had jouwn paard ook echt spuit mest? waar kan je een probiotica kuur kopen?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:18

Ze had soms ook echt spuit mest ja. Maar niet altijd, hing ook een beetje af van de kwaliteit van de baal kuil die er gestaan had. Maar wel altijd flink diarree

Probiotica heb ik gehaald bij de dieren/ruitersportwinkel.

Oh en, bij pony is het waarschijnlijk gekomen door een antibiotica kuur de ze gehad had na een flinke wond. Daarna was begon het. Had probiotica direct moeten doen denkik.. Maar de summerfits helpen ook, want zomers had ze zoiezo al altijd diarree (24/7 gras) en met summerfits dus niet.