Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
JaBa schreef:Als de diarree er eerder was, kan er wel een verband zijn. Dan kan het paard niet genoeg voedingstoffen uit zijn eten halen, waardoor hij andere energie bronnen moet aanspreken. Het gaat hier dan meestal om de spieren. De spieren worden dus afgebroken, wat duidelijk wordt door verhoogde spierenzymen in het bloed en het paard vermagert.
Toydoll schreef:JaBa schreef:Als de diarree er eerder was, kan er wel een verband zijn. Dan kan het paard niet genoeg voedingstoffen uit zijn eten halen, waardoor hij andere energie bronnen moet aanspreken. Het gaat hier dan meestal om de spieren. De spieren worden dus afgebroken, wat duidelijk wordt door verhoogde spierenzymen in het bloed en het paard vermagert.
Inderdaad! Kan ik over mee praten.
Ik heb soortgelijke problemen gehad met mijn pony. Stijf, diarree, werd dus ook zeer sloom en viel af. Reden: Ze kreeg niet genoeg voedingsstoffen binnen omdat haar darmen de kuil niet aan kon; bijvoeren had geen zin omdat dat er met dezelfde snelheid ook weer uitging.
Na een probiotica kuur + het dagelijks bijvoeren van summerfit koeken en geen krachtvoer meer is haar ontmesting goed geworden (op dezelfde kuil) kwam ze aan en werd ze ineens veel soepeler en drukker...