Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Maar ik ben wel erg bang dat ze met het rijden met haar achterhoef haar voorijzer er af trapt.. Want ze loopt ERG ruim.
, omdat hij dan met stoppen na het rennen met zijn achterbenen door schuift tot op zijn voorijzers.
)
.
Lenneke_ schreef:Gewoon proberen. IJzers eraf tikken of aantikken met rijden is 9 van de 10 keer heel makkelijk te verhelpen met juis bekappen en beslaan.
Geen beenbeschermers gebruiken als het niet nodig is
Zal ik doen.

MysticTinker schreef:Is het niet fijner om hoefschoenen te nemen?![]()
Die doe je aan als je over het asfalt gaat lopen, en in de wei kunnen ze gewoon uit. Heeft véél voordelen; geen problemen met afvallende ijzers (maar dat zou sowieso niet mogen), paard heeft meer grip in de wei, de wei wordt niet zo snel kapot gelopen, paarden kunnen elkaar minder snel verwonden, ze hebben meer gevoel in hun voeten en struikelen dus minder..

madam laat ze er netjes op zitten!Arabesk schreef:Als je paard niet in staat is om 1x per week over het asfalt te gaan zonder ijzers is er iets mis! Daar zou ik me meer zorgen over maken.