wat denken jullie hiervan?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Slotty

wat denken jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 19:57

hoi,

ik heb vandaag ontdekt dat Tingvar, mijn fjord van 9 jaar, een verdikking heeft op zijn been.
Het is net boven de kogel, een de buitenkant, ietsjes warmer dan aan de andere kant, zacht en ik kan er redelijk goed aankomen.
Zijn pijp is aan die kant (linksachter, is been in kwestie) ook ietjes dikker, lijkt het..
Op stal (ik heb gelijk gevraagd aan meerdere mensen wat zij dachten) werd gesproken over 'gallen' en dat hij er meerdere zou hebben... Er is echter geen andere warme plek te ontdekken, wel zachtere plekken.

Ik heb wel gelest vandaag, en hij liep verder niet kreupel oid, ik kon er ook goed aankomen (ook andere, niet alleen ik). Ik heb het na het lessen gekoeld met water.

Ik weet niet wat dit is, of wat ik eraan moet doen. Ik weet ook niet óf het ernstig is ofzo, ik zou alleen wat meer willen weten, dus: Wat vinden jullie?

Bedankt hoor! Haha!

PS, voor vragen, stel ze gerust! ik dacht dat ik al het belangrijke verteld had, maar omdat ik het du sniet weet kan ik best iets vergeten zijn.

Slotty

Re: wat denken jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 10:29

zijn er dan helemaal geen ideën wat dit zou kunnen zijn? zou jammer zijn..

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 15:04

Weet iemand wat een gal is? In makkelijk nederlands.. ? Clown

het is trouwens wel weer minder geworden, die bult op zijn been. Minder warm en zachter.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:16

http://www.bokt.nl/wiki/Gallen
Dit staat op wiki over gallen... Ik heb geen idee wat het verder kan zijn, als je pony toch weer kreupel word zou ik er een DA bijhalen. Succes verder!

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 15:18

Hij was niet kreupel, daarom ben ik toch ook maar wel gaan rijden. Als hij niet goed liep, was ik niet gaan rijden Knipoog
bedankt voor de link!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:23

Waarschijnlijk gallen, deze zitten meestal net boven de kogels, en kun je indrukken, je voelt echt vochtballen zitten als het ware.
Ze kunnen geen kwaad maar gaan ook niet weg.
Het is meestal wat slijtage maar het hoeft niks te betekenen.

Als je bijvoorbeeld een wedstrijd of keuring hebt en je wilt ze wat verbergen, dan kun je een paar dagen achter elkaar wat groene leem erop smeren zodat ze wat wegtrekken.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 15:36

ok. Toen ik hem kocht was hij net daarvoor getest (of hij de grens over mocht) en toen hij bij mij op proef was ook, daar kwam niks uit. Worden paarden hier dan op afgekeurd?
Hij heeft al keuringen gehad (het is een fjord, model) en zijn predikaten binnen. Het is dan alleen nog voor het leuke, maar ik weet niet of het hier ooit nog van gaat komen hoor!

Als ik het goed begrijp is het een soort "zakje/ uitgerekt stukje" en dat vult zich af en toe.. maar is dat dan altijd gevuld?