Wormenkuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blizzie

Wormenkuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 17:52

Hallo
ik wil mijn verzorgpaarden een wormenkuur geven (dit doe ik zelf omdat de eigenaar het onnodig vind enzo )
Maar je moet je gewicht ongeveer weten uiteraard
Dus ik vroeg me af waar je die kunt vinden of dat jullie het misschien kunnen schatten

het is voor 1 shetlander van 11 maanden ongeveer 96 cm
1 kruising welsh van 15 jaar van 1.30
en 1 fries van bijna 3 jaar(schat ik weet de precieze leeftijd niet) van ongeveer 1.58

het gewicht van een volwasse paard had ik al gevonden maar aangezien er 2 nog niet volwassenen zijn hoop ik dat jullie het misschien wel weten van die leeftijd
of informatie hebben waar ik het kan uitzoeken

Alvast bedankt

romeorowan

Re: Wormenkuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:18

Als je 2 wormspuiten koopt (voor 600 kg.) dan moet je ze daar denk ik alledrie mee kunnen doen.
Het jongste/kleinste paardje voor ca. 200 kg. De middelste voor ca. 350 kg. Dan houd je nog hiervan nog 50 kg over en dat zou je dan bij de fries erbij kunnen doen, zodat die voor 650 kg. krijgt.

Blizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 18:20

romeorowan schreef:
Als je 2 wormspuiten koopt (voor 600 kg.) dan moet je ze daar denk ik alledrie mee kunnen doen.
Het jongste/kleinste paardje voor ca. 200 kg. De middelste voor ca. 350 kg. Dan houd je nog hiervan nog 50 kg over en dat zou je dan bij de fries erbij kunnen doen, zodat die voor 650 kg. krijgt.

Oke hartstikke bedankt ik heb er al 1 voor 600 kilo (ik wist al dat ik er nog een bij moest halen) doe ik er eerst 2 en dan haal ik volgende week er nog een voor de fries

WilawanderJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:26

Zou ze wel allemaal tegelijk doen. Maar wat vindt de eigenaar ervan. Ik zou het namelijk niet waarderen als mijn verzorger dat zou doen.

Piiaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:12

romeorowan schreef:

hoi hoi, 200 kilo is dan al veel hoor voor die Shetlander, Piaffe is nu 1 jaar, en ook die grootte en is denk ik rond de 115 kg, weet het niet juist hoor...

Je kan ook zo'n lint lenen/kopen van iemand, dat moet je dan rond de buik doen (ad schoft ergens) en dan zie je hoeveel je paard ongeveer weegt Lachen

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:14

Denk ook dat je bij de Shet eerder rond 120 kg zit ... maar het kan toch geen kwaad om een beetje te veel pasta te geven ...

Piiaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:39

nee, maar als je bij een paard van 600 kilo eens 50 of 100 verkeerd doet kan dat geen kwaad omdat dat maar 1/6 ofzo meer is,
Maar als je bij een shet van pakt 150kg 50 teveel doet is dat al 1/3 teveel. dus vergelijking paard-shetlander moet je wel even maken Haha! snapje? Tong uitsteken

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:41

Piiaffe schreef:
nee, maar als je bij een paard van 600 kilo eens 50 of 100 verkeerd doet kan dat geen kwaad omdat dat maar 1/6 ofzo meer is,
Maar als je bij een shet van pakt 150kg 50 teveel doet is dat al 1/3 teveel. dus vergelijking paard-shetlander moet je wel even maken Haha! snapje? Tong uitsteken

Yep! En groot gelijk heb je! Bloos

Blizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 21:50

Wilawander schreef:
Zou ze wel allemaal tegelijk doen. Maar wat vindt de eigenaar ervan. Ik zou het namelijk niet waarderen als mijn verzorger dat zou doen.

De eigenaar zit een beetje heel raar in elkaar
Het is zijn meer eigenen paarden (kwa kosten enzo) dan dat het mn verzorgers zijn

Ze staan op een stukje land waar hij meerdere dieren heeft staan(o.a. schapen kippen enz.)
Maar ik en een vriendin geven ze elke dag eten en zetten ze buiten verzorgen de beesten enz.
Hij laat zichzelf in een goede week 3 x per week zien om eten te brengen
Hij laat soms zich helemaal niks weten en ik heb al zovaak hooi en stro betaald en gehaald omdat hij te weet ik veel wat is om het te halen als hij geen zin heeft
Ik betaal zelf ook altijd de hoefsmid voor de paarden dus het komt eigenlijk allemaal op mij neer

Dus ik denk dat dit een ander verhaal is als je met deze uitleg een beetje snapt hoe het in elkaar steekt Knipoog?