Stal- en weidekoek van Marstall

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miran

Stal- en weidekoek van Marstall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 10:09

Ik heb nu van beiden een monster liggen om te testen of mijn paarden ze lusten, maar ik ben erg geneigd ze deze koeken te gaan voeren.
Zijn er mensen hier die ervaring ermee hebben? En kan iemand mij vertellen wat ze kosten?

En, als ik naar het voeradvies kijk, vraag ik me af of een Haflinger gezien wordt als pony of als klein paard, kan iemand mij daar iets nuttigs over zeggen? En geldt dat dan ook voor mijn jaarling of kan ik die beter als pony beschouwen? (de oudste is 1,44m en weegt denk ik 450 kilo).

Sonja_vR

Re: Stal- en weidekoek van Marstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:24

ik zie een haflinger als een klein paard Ja
heb er ook mee in mijn handen gestaan, maar uiteindelijk besloten het niet te gaan voeren, maar een haflinger, fjord, maar ook ijslander zie ik kwa behoeftes als een klein paard
een kwart koek zou toch net even te kort schieten kwa behoeftes, een halve misschien net iets ruim, maar wel binnen de marges zeg maar

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:01

Ik zie een Haflinger en bijv. een fjord ook als een klein paard.
Vergis je niet in het gewicht. Dat valt bij deze rassen vaak zwaarder uit dan gedacht.
Ik heb onze meiden eerst met een meetlint gedaan en vervolgens op de weegbrug gezet bij de Boerenbond iets verderop.
Op de weegbrug bleken ze allebei een kleine 50 kilo meer te wegen !

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:09

er zijn idd voldoende fjorden en haflingers die stiekem dik de 500 kilo passeren

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:01

ik heb de afgelopen maanden voor het eerst de Stalkoek van Marstall gevoerd, omdat mijn ijslander en shet jeuk krijgen van de Pavo Summerfit/Aura.
Mijn ijslander (380 kilo) kreeg een halve Stalkoek per dag, shet van 1 meter (250 kilo) een kwart koek.
Ze vinden ze erg lekker. Mijn merries zijn nog nooit zo makkelijk en snel uit hun winterhaar gekomen als dit jaar. Ik ben dus dik tevreden met deze koeken.
Omdat er in de winter vrijwel geen voeding in het gras zat heb ik mijn merries Stalkoek in plaats van Weidekoek gevoerd op advies van Marstall.
Nu het gras weer groeit stap ik over op de weidekoek.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:29

waar koop je dat?

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:31

Dat wil ik ook wel weten.
Voer nu pavo koeken, misschien tijd voor iets anders.