Hey Allemaal!
Heb ik daarnet iets raars voor zeg!
Ik haal mijn 9 maand oud veulentje (merrie) uit de weide en ze is heel levendig en heel nieuwsgierig zoals altijd.
Loopt vlotjes mee naar stal, krijgt haar eten, een appeltje enz en begint gretig te eten met veel voldoening...
Opeens zie ik dat ze natter en natter wordt... eerst achter haar oksels (ellebogen), dan over haar ganse buik, tot halverwege haar zij (aan weerskanten van het lichaam) en haar ene achterbeen wordt ook helemaal nat....
Ze voelt heel warm aan en staat dus echt gewoon te zweten terwijl ze rustig staat te eten, ze drinkt en eet normaal, ziet er levendig uit zoals altijd...
Opeens wil ze verstappen van plek in de stal en loopt ze precies wat met de achterbenen stijf uit elkaar...
Direct halster aangedaan en vrienden van op stal waren ook al aangekomen nadat ik hun opgebeld had en ze liep inderdaad stijf achteraan, vooral haar rechterachterbeen zette ze korte pasjes mee en stijf neer...
Terug op stal gelaten begon ze weer te eten, daarna nog gedronken en dan haar hooinet beginnen aanvallen maar toch bleef ze zweten??
Ze was bijna terug helemaal droog als ze opeens weer een zweetaanval kreeg en weer helemaal nat was... haar spieren voelen ook warm aan enz...
Ben er anderhalf uur bijgebleven maar er trad geen verergering op of verbetering...
Weet iemand wat dit kan zijn? Koliek is het niet denk ik want dat heeft ze al eens gehad en was toen heel anders... nu zweette ze gewoon spontaan en bleef wel genietend eten en voor de rest heel helder doen enz...
Groetjes!
Een bezorgde paardeneigenares