Advies gevraagd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pollux

Advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 13:16

Mijn paardje loopt op blote voeten en dit gaat goed. Ze heeft mooie gezonde hoeven. Ze hoeft bijna nooit naar de smid, alleen om af en toe mooi rond te vijlen. Ik ben dus ook groot voorstander om haar op blote voeten te houden. Echter, ze heeft op het moment een lichte blessure aan haar knie LA waardoor ze niet in de paddock kan in de kudde (wei is nog dicht helaas), maar ze moet wel bewegen. Aan de hand wandelen is momenteel een ramp ivm haar overtollige energie en ivm gevaar voor eigen leven doe ik dit nu liever niet. Ik heb haar een paar keer in de stapmolen gehad, hier is ze heel rustig en dit vindt ze erg leuk en het doet haar goed. Echter, haar voorhoeven slijten hierdoor toch wel erg af. Ik wil haar liever niet alleen voor de molen laten beslaan en was op zoek naar een alternatief. Kun je je paard met hoefschoenen in de stapmolen laten lopen, bv de simple boots van cavallo? Heeft iemand ervaring met deze schoenen en hoe moet je ze precies aanmeten en waar kan je ze kopen?

Een hoop vragen en ik hoop dat iemand me kan adviseren.

Alvast bedankt.

Arabesk

Re: Advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:36

Als je paard nu op stal staat slijten de hoeven sneller af omdat ze langzamer zijn gaan groeien omdat je paard stil staat.

Je zou hoefschoenen kunnen proberen, maar beter zou zijn om je paard anders te huisvesten. De beste zijn easyboots bare of epic. Te bestellen bij een ruitersportzaak die ook harry horse spullen verkoopt. Hier is een maattabel en hoe je moet opmeten

http://www.easycareinc.com/Our_Boots/ea ... izing.aspx

8nnemiek

Re: Advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:13

Staan de andere paarden dag en nacht in de paddock? Zo niet, dan zou het misschien een goed idee zijn om je paard 's nachts, eventueel met een ander rustig paard, in de paddock te zetten Lachen