In maart vorig jaar een 14 jarige recreatie merrie gekocht. In nov. plots tijdens de les stok kreupel. Niets te zien of te voelen. 'de volgende dag wilde ze enkele uren niet het been belasten maar later weer wel.
Na 14 dgn rust de da laten komen, kon ook niets vinden maar wilde wel ontstekings remmer inspuiten. Gezegd dat ik dan liever naar Utrecht ging, dan zomaar iets inspuiten.
5 dec. naar Utrecht. ontsteking in staalbeen geconstateerd en lage overhoef in niet kreupele been. beide straalbenen kregen een 2tje.
-ontstekings remmer ingespoten, speciaal beslag(afrollend en schokdempend)en revaliderings progamma gekregen.
revalideren ging goed, maar er bleef een lichte kreupel heid, na ong een half uur rijden. Utrecht gebeld hierover, behandelend arts zou terug bellen, maar helaas...
Nogmaals utrecht gebeld, weer helaas.....
--Nu gebeurt het om het ingewikkeld te maken, dat de merrie met haar achterbeen tussen het scharnier van het hek komt

Op de donderdag erna, zou ik mijn eerst les weer proberen. Helaas haal ik haar stok kreupel van stal. Enkele uren wilde ze niet op het been staan, daarna weer wel. Maar behoorlijk kreupel in stap. Eigenlijk dezelfde symptonen als de eerste keer bij het ontstoken straalbeentje.
Ik ben nu anderhalve week verder en op het harde stappen en een beetje draven geeft lichte kreupelheid, maar in de bak is het drama, ronduit slecht...
---Ik vermoed dat het straalbeen weer ontstoken is,(weet niet of dat kan) en dat ik weer terug bij af ben.
Nu kan ik weer terug naar Utrecht, maar die 650 euro ben ik nog niet vergeten

--Mijn gevoel zegt, dat ze weer foto's gaan maken en weer inspuiten maar dan......gaat het wel over...
--Ook zit ik te dubben mijn gewone da maar weer te laten kijken....
--Of gewoon opnieuw revalideren en maar afwachten??
--Maar ik zit ook met dat nog steeds wat dikke achterbeen. Het is ook een beetje gevoelig bij aanraken. Het is toevallig ook het been wat diagonaal staat aan het "schijnbaar"kreupele voorbeen.
--Het zou ook hiervandaan kunnen komen. Maar dan had ze toch al direct kreupel moeten zijn, na het trauma???
--Maar de kreupelheid openbaarde zich net als de eerste keer, heel plots, even niet op staan etc. Dus toch voorbeen??
Wie heeft er zin om mee te denken...Of heeft ervaring met een van deze blessures. (Er moet iets gebeuren dat is duidelijk, ik bel ook morgen Utrecht en als dat weer niet lukt,mijn eigen da.)Maar toch zou ik er even net anderen over willen brainstormen