Na arbeid heeft mijn paard 1 warm en dik been. Dit zet meestel pas tijdens het uitstappen op. En wordt vervolgens ook erg warm. Na het rijden koel ik het been dan ook direct.
Als je een paar uur later nog eens naar het been gaat kijken is er niets meer te zien. Het is niet warm meer en de zwelling is ook helemaal weggetrokken.
Inmiddels is de dierenarts er al bijgeweest. Dus aan adviezen als bel de dierenarts heb ik niets. Hij heeft ook 10 dagen een ontstekingsremmer gehad wat het wel iets heeft verminderd. Maar weg is het nog steeds niet.
Eigenlijk snapt de dierenarts er zelf weinig van. Hij zegt dat het geen pezen kunnen zijn want die zouden niet zo snel weer slinken. Het paard loopt absoluut niet kreupel op zowel harde als zachte ondergrond en wordt momenteel op advies van de dierenarst nog rustig gereden met daarbij een nieuwe kuur ontstekingsremmer. In de hoop dat het zo toch nog weg gaat.
Ik hoop hier dus mensen te vinden die zelf ervaring hebben met zo'n vergelijkbaar probleem. Ik begin inmiddels aardig met mijn handen in het haar te zitten. Ik twijfel erg of ik er wel goed aan doe om hem dus gewoon rustig door te rijden. Hij heeft wel al ruim twee weken op staprust gestaan. Maar dit had helaas ook geen effect.
En vocht in een paardenbeen kan gewoon niet goed zijn. Het hoort er tenslotte niet. Hoe snel het ook weer weg trekt.