na arbeid dik been volgende dag niets meer te zien

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bacardi2001

na arbeid dik been volgende dag niets meer te zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 11:51

Na arbeid heeft mijn paard 1 warm en dik been. Dit zet meestel pas tijdens het uitstappen op. En wordt vervolgens ook erg warm. Na het rijden koel ik het been dan ook direct.
Als je een paar uur later nog eens naar het been gaat kijken is er niets meer te zien. Het is niet warm meer en de zwelling is ook helemaal weggetrokken.

Inmiddels is de dierenarts er al bijgeweest. Dus aan adviezen als bel de dierenarts heb ik niets. Hij heeft ook 10 dagen een ontstekingsremmer gehad wat het wel iets heeft verminderd. Maar weg is het nog steeds niet.

Eigenlijk snapt de dierenarts er zelf weinig van. Hij zegt dat het geen pezen kunnen zijn want die zouden niet zo snel weer slinken. Het paard loopt absoluut niet kreupel op zowel harde als zachte ondergrond en wordt momenteel op advies van de dierenarst nog rustig gereden met daarbij een nieuwe kuur ontstekingsremmer. In de hoop dat het zo toch nog weg gaat.

Ik hoop hier dus mensen te vinden die zelf ervaring hebben met zo'n vergelijkbaar probleem. Ik begin inmiddels aardig met mijn handen in het haar te zitten. Ik twijfel erg of ik er wel goed aan doe om hem dus gewoon rustig door te rijden. Hij heeft wel al ruim twee weken op staprust gestaan. Maar dit had helaas ook geen effect.
En vocht in een paardenbeen kan gewoon niet goed zijn. Het hoort er tenslotte niet. Hoe snel het ook weer weg trekt.

Sayyid

Re: na arbeid dik been volgende dag niets meer te zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:54

Is de bodem van de bak niet te zwaar?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:56

Heeft de DA er alleen aan de buitenkant naar gekeken (en eraan gevoeld) of is er ook gescand?

Een beschadiging aan de binnenkant kun je namelijk met het blote oog niet zien. Ook een DA kan dat niet, die kan alleen een vermoeden uitspreken. Meten = weten, alleen met een scan (of foto's bij bot-/gewrichtsproblemen) kun je zien of er aan de binnenkant iets beschadigd is.

bacardi2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 11:59

Bakbodem is niet te zwaar. Dus daar zit het probleem niet.

De dierenarts heeft alleen maar gekeken. Wilde het eerst met ontstekingsremmer proberen. Omdat hij het heel lastig vond waar er begonnen moest worden. Vocht kon van veel plekken komen en ze kunnen niet via verdoven de jusite plek vinden aangezien hij niet kreupel is.